KudoZ home » Dutch » Finance (general)

zijn/haar

Dutch translation: mag in dit geval allebei


08:30 Feb 20, 2006
Dutch to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Dutch term or phrase: zijn/haar
Ik ben een tekst aan het vertalen over een bepaalde groep. Hierin wordt verwezen naar de doelstellingen, de initiatieven, enz. van deze groep.

Dien ik hier te zeggen "zijn doelstellingen" of "haar doelstellingen" (verwijzend naar de groep)?

Dank bij voorbaat

Steven
Steven Mertens
Dutch translation:mag in dit geval allebei
Explanation:
groep is v (m) volgens dikke Van Dale, mag dus allebei.
Ik zou er zelf de voorkeur aan geven om zijn te gebruiken, of een herhaling, of de zin anders draaien.
Selected response from:

xxxNicolette Ri
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6mag in dit geval allebeixxxNicolette Ri
4 +1het is: de groep en haar doelstellingenxxxAnneke Panel
3zjin doelstellingen
Ion Chiru


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
mag in dit geval allebei


Explanation:
groep is v (m) volgens dikke Van Dale, mag dus allebei.
Ik zou er zelf de voorkeur aan geven om zijn te gebruiken, of een herhaling, of de zin anders draaien.

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
5 mins

agree  Magda Talamini
53 mins

agree  Antoinette Verburg: http://www.onzetaal.nl/advies/verwijs.html
1 hr

agree  Hester Eymers
1 hr

agree  Paul Peeraerts
13 hrs

agree  Huijer
3 days22 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
het is: de groep en haar doelstellingen


Explanation:
Hier staat een duidelijke uitleg:
http://www.onzetaal.nl/advies/verwijs.html

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2006-02-20 08:40:07 GMT)
--------------------------------------------------

tenminste hier gaat mijn voorkeur naar uit.

xxxAnneke Panel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TransAction: gevoelsmatig kies ik voor 'haar'
17 mins

43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zjin doelstellingen


Explanation:
Dat wil zeggen de doelstellingen van het groep, zijn doelstellingen.

Ion Chiru
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Antoinette Verburg: Volgens welke referentie? En eh.. 'het groep'? Ouch!
27 mins

neutral  joeky janusch: with Antoinette
35 mins