KudoZ home » Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

kringgesprek / rondetafelgesprek

Dutch translation: zie hieronder


07:57 May 23, 2005
Dutch to Dutch translations [Non-PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
Dutch term or phrase: kringgesprek / rondetafelgesprek
Is dit hetzelfde? Bestaat er een voorkeur voor één van beide? Vast bedankt.
xxxNicolette Ri
Dutch translation:zie hieronder
Explanation:
bij kringgesprek denk ik al snel aan de kleuterklas, rondetafelgesprek lijkt me meer iets voor vergaderingen...
Selected response from:

Annette van der Lei
Spain
Grading comment
dank je wel, ook aan Paul, blijkbaar is het makkelijker dan ik dacht, maar ik kan de punten niet opdelen helaas
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3context
Paul Peeraerts
3 +3zie hieronderAnnette van der Lei


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
zie hieronder


Explanation:
bij kringgesprek denk ik al snel aan de kleuterklas, rondetafelgesprek lijkt me meer iets voor vergaderingen...

Annette van der Lei
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
dank je wel, ook aan Paul, blijkbaar is het makkelijker dan ik dacht, maar ik kan de punten niet opdelen helaas

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Goed van jou, dat je bij het geven van je hoofdantwoord inherent de volgende beantwoorder aanprijst. Soort van "synergetisch kudozzen". En nog lekker 1 à 59 seconden vlugger ook!
1 hr
  -> ja ja..;) ik zal nog even een agreetje plaatsen bij Paul...

agree  Paul Peeraerts: Roerend met je eens, Annette ;-)
8 hrs

agree  Marian Pyritz
2 days18 mins

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
context


Explanation:
Hangt volgens mij van de context af. In een school zal men van "kringgesprek" spreken, in de politiek van een "ronde-tafelgesprek".

Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
1 hr

agree  Annette van der Lei
5 hrs

agree  Marian Pyritz
2 days18 mins