KudoZ home » Dutch » Other

hightechprojecten of high-techprojecten

Dutch translation: hightechprojecten


13:57 Mar 4, 2002
Dutch to Dutch translations [PRO]
Dutch term or phrase: hightechprojecten of high-techprojecten
Wat is correct: "hightechprojecten" of "high-techprojecten"
Rietje
Dutch translation:hightechprojecten
Explanation:
"hightech" is als woord opgenomen in het Groene Boekje.
Vandaar dus "hightechprojecten" of eventueel, voor extra leesbaarheid, "hightech-projecten".
Selected response from:

Massimo Lencioni
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1hightechprojecten
Massimo Lencioni
4 +1hightechprojecten
GertV


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
hightechprojecten


Explanation:
Het groene boekje schrijft 'hightech' (net als bv knowhow). Daarom is de juiste schrijfwijze hightechproject(en).

GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antoinette Verburg
10 mins
  -> Bedankt!

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
hightechprojecten


Explanation:
"hightech" is als woord opgenomen in het Groene Boekje.
Vandaar dus "hightechprojecten" of eventueel, voor extra leesbaarheid, "hightech-projecten".

Massimo Lencioni
Native speaker of: Italian
PRO pts in pair: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antoinette Verburg: Mijn Spellingwijzer noemt ook 'hightechindustrie', dus dan kan 'hightechprojecten' ook best zonder streepje
5 mins