KudoZ home » Dutch » Other

multispecialisten

Dutch translation: multispecialisten


10:31 Mar 5, 2002
Dutch to Dutch translations [PRO]
Dutch term or phrase: multispecialisten
"Multispecialisten", wordt het aan elkaar geschreven of moet er een liggend streepje tussen?
Rietje
Dutch translation:multispecialisten
Explanation:
Omdat 'specialisten' met een medeklinker begint, kan dit woord zonder streepje worden geschreven (i.t.t. bijvoorbeeld 'multi-instrumentalist').
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1multispecialisten
Antoinette Verburg
4 -1multi-specialisten
AAAmedical


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
multispecialisten


Explanation:
Omdat 'specialisten' met een medeklinker begint, kan dit woord zonder streepje worden geschreven (i.t.t. bijvoorbeeld 'multi-instrumentalist').


    Spellingwijzer Onze Taal, 1999
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 75

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GertV: Volledig mee eens. Je zegt bv. ook 'multimedia' en niet 'multi-media'
23 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
multi-specialisten


Explanation:
Hallo Rietje,
Met een streepje dus:

Hier volgt een klein uittrekseltje uit een website: http://www.petr.com/asp/page/buro/we/front/nl

Zes jonge multi-specialisten zetten hun vaardigheden en expertise in om maatwerk te leveren aan kleine en vooral grote opdrachtgevers.



    Reference: http://www.petr.com/asp/page/buro/we/front/nl
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Antoinette Verburg: deze website houdt zich niet aan de regels
2 mins