KudoZ home » Dutch » Other

de Universiteit van Gent

Dutch translation: Universiteit Gent


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:de Universiteit van Gent
Dutch translation:Universiteit Gent
Entered by: GertV

10:32 Mar 5, 2002
Dutch to Dutch translations [PRO]
Dutch term or phrase: de Universiteit van Gent
Wordt "universiteit" met een hoofdletter geschreven of niet?
Rietje
Universiteit Gent
Explanation:
Ik weet niet of het hier zo eenvoudig ligt. De officiële naam van de universiteit is nl. 'Universiteit Gent' of 'Rijksuniversiteit Gent'.
Wanneer je niet de officiële naam gebruikt, zou ik geen hoofdletter gebruiken, maar gewoon schrijven 'de universiteit van Gent'.
Anders moet je volgens mij schrijven 'de Universiteit Gent' of eventueel de 'Rijksuniversiteit Gent'.

Zie onderstaande URL van de Universiteit Gent.
Selected response from:

GertV
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Universiteit Gent
GertV
4de Universiteit van Gent
AAAmedical


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
de Universiteit van Gent


Explanation:
Hallo Rietje,

Ja dus, zie maar op verschillende universitaire websites vb: http://www.uva.nl/actueel/object.cfm


    Reference: http://www.uva.nl/actueel/object.cfm
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Universiteit Gent


Explanation:
Ik weet niet of het hier zo eenvoudig ligt. De officiële naam van de universiteit is nl. 'Universiteit Gent' of 'Rijksuniversiteit Gent'.
Wanneer je niet de officiële naam gebruikt, zou ik geen hoofdletter gebruiken, maar gewoon schrijven 'de universiteit van Gent'.
Anders moet je volgens mij schrijven 'de Universiteit Gent' of eventueel de 'Rijksuniversiteit Gent'.

Zie onderstaande URL van de Universiteit Gent.


    Reference: http://www.rug.ac.be
GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antoinette Verburg
19 mins
  -> Bedankt!