KudoZ home » Dutch » Other

loodrecht op het raam

Dutch translation: in rechte hoek met het raam


13:25 Jan 21, 2004
Dutch to Dutch translations [Non-PRO]
Dutch term or phrase: loodrecht op het raam
voorkom hinderlijke schitteringen en plaats het bureau loodrecht op het raam

Het gaat om de plaats van een monitor op het bureau, volgens Arbo-voorschriften.
Kan iemand me uitleggen hoe het bureau niet mag staan? Alvast bedankt :-)
Ewa Posecka
Dutch translation:in rechte hoek met het raam
Explanation:
Hallo,

Het bureau moet dus met de kortste zijde evenwijdig met het raam geplaatst worden. Een tekening zou eenvoudiger zijn:

-------r-a-a-m----------

b
u
r
e
a
u

:-)

Groetjes,

Ann

Selected response from:

Anneken
Grading comment
Bedankt allemaal, beide antwoorden hebben geholpen, maar helaas mag ik alleen een keer punten geven.
Ewa
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1in rechte hoek met het raam
Anneken
3 +1jij hebt het raam rechts of links van je
Henk Peelen


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
jij hebt het raam rechts of links van je


Explanation:
je zit dus niet met je rug of met je gezicht naar het raam toe.
Klopt ook. Ik zit met mijn gezicht naar het raam (met uiteraard het beeldscher er tussen. Bij deze laagstaande januari-zon spiegelt het licht via de deur achter me op het beeldscherm.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 53

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen: Inderdaad: dwars op het raam; niet evenwijdig met het raam.
4 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
in rechte hoek met het raam


Explanation:
Hallo,

Het bureau moet dus met de kortste zijde evenwijdig met het raam geplaatst worden. Een tekening zou eenvoudiger zijn:

-------r-a-a-m----------

b
u
r
e
a
u

:-)

Groetjes,

Ann



Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
Grading comment
Bedankt allemaal, beide antwoorden hebben geholpen, maar helaas mag ik alleen een keer punten geven.
Ewa

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen
4 mins