KudoZ home » Dutch to Czech » Other

drie keer toeteren

Czech translation: třikrat houkat


15:44 Jan 5, 2003
Dutch to Czech translations [Non-PRO]
Dutch term or phrase: drie keer toeteren
in de auto
Czech translation:třikrat houkat
Explanation:
drie keer toeteren:
1. třikrat houkat
2. třikrat troubit
Selected response from:

Pro Lingua
Grading comment
Ik bedank diegene die ons dit antwoord heeft gezonden, dit is nodeig als wij op wintersport zijn en onze vriend vijftig wordt.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5třikrát zatroubit
Eliska Bokova
3třikrat houkat
Pro Lingua


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
třikrat houkat


Explanation:
drie keer toeteren:
1. třikrat houkat
2. třikrat troubit

Pro Lingua
Native speaker of: Slovak
Grading comment
Ik bedank diegene die ons dit antwoord heeft gezonden, dit is nodeig als wij op wintersport zijn en onze vriend vijftig wordt.

2 days16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
třikrát zatroubit


Explanation:
of trikraat zatroubit (als de tekens niet goed te zien zijn)

troubit is tamelijk lang toeteren (zie antwoord 1)

zatroubit is kort toeteren lijkt me gepaster bij de auto...

houkat doet eerder een sirene bijvoorbeeld van de ambulance

Eliska Bokova
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 4