KudoZ home » Dutch to English » Accounting

geformeerd met een materialiteit

English translation: sampling materiality was set at


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:geformeerd met een materialiteit
English translation:sampling materiality was set at
Entered by: xxxjarry

17:16 Aug 25, 2008
Dutch to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Dutch term or phrase: geformeerd met een materialiteit
Voor 3368 posten bleken de betalingen in euro's positief. Op de totaalwaarde daarvan ad € 924.300,-is een steekproef geformeerd met een materialiteit van € 10.000,- . Hieruit volgt een steekproef interval van € 3.000,- waardoor a-select 308 euro's voor beoordeling zijn aangewezen. Mits alle beoordeelde betalingen betrekking hebben op claims (0% fout) is door deze opzet van de steekproef een uitspraak mogelijk over de € 924.300,- met een statistische betrouwbaarheid van 95%.
Andre de Vries
United Kingdom
sampling materiality was set at
Explanation:
Audit speak at its best!
Selected response from:

xxxjarry
South Africa
Grading comment
thanks again
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4predicated on a materiality threshold/levelxxxAdrian MM.
4sampling materiality was set atxxxjarry
Summary of reference entries provided
Ken Cox

Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sampling materiality was set at


Explanation:
Audit speak at its best!

xxxjarry
South Africa
Specializes in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 164
Grading comment
thanks again

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
predicated on a materiality threshold/level


Explanation:
Probably short for materialiteitsdrempel and predicated = based on my hunch of the accounting concept, rather than on my knowledge of Dutch i.e. the sampling was done on the basis of taking a look at transactions and dealings exceeding €10,000, anything less being deemed 'immaterial' or trivial.

IATE website:
NL drempelwaarde voor de materialiteit
materialiteitsdrempel
EN materiality threshold
materiality limit
materiality level



xxxAdrian MM.
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7




Reference comments


24 mins
Reference

Reference information:
Not my field, but this seems to be auditing jargon. See e.g.

Bij het evalueren van steekproeven hanteren we het begrip ‘maximale
fout’. De maximale fout van een steekproef mag de kwantitatieve
tolerantiegrens (materialiteit) per begrotingsartikel niet overschrijden.
De kwantitatieve tolerantiegrenzen luiden als volgt: 10% als het
begrotingsartikel kleiner is dan € 50 miljoen, € 5 miljoen als het artikel
gelijk of groter is dan € 50 miljoen maar kleiner dan € 500 miljoen, en
1% als het artikel gelijk of groter is dan € 500 miljoen. In het vervolg
wordt voor de eenvoud uitgegaan van de strengste kwantitatieve
tolerantiegrens (materialiteit) van 1%.
Om goed te kunnen keuren moet de overschrijdingskans van de materialiteit
kleiner zijn dan 5% Dit komt overeen met een betrouwbaarheid van
95%.
www.rekenkamer.nl/9282000/d/p385_handreiking gebruik van st...

Ken Cox
Netherlands
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7