KudoZ home » Dutch to English » Art, Arts & Crafts, Painting

Abstracte kunstwerken

English translation: Abstract works (of art)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:Abstracte kunstwerken
English translation:Abstract works (of art)
Entered by: xxxjarry

12:18 Oct 25, 2007
Dutch to English translations [Non-PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
Dutch term or phrase: Abstracte kunstwerken
Een bevriende kunstenaar geeft zijn werken meestal Engelse titels. Hij vroeg mij of hij een aantal abstracte kunstwerken zou moeten aanduiden met de term 'abstracts' of met de term 'abstractions'. Wat zouden jullie adviseren? Of is er misschien nog een betere term?

Alvast hartelijk dank!
Hester Eymers
Netherlands
Abstract works (of art)
Explanation:
See: http://www.art.in/articles/abstract-paintings.htm
Selected response from:

xxxjarry
South Africa
Grading comment
Hartelijk dank, ook namens de kunstenaar!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4Abstract works (of art)xxxjarry
4Abstracts
vixen
4abstract art(works)
Buck
2hangt ervan af....Margreet Logmans


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
hangt ervan af....


Explanation:
Ik ben geen native speaker, en ook geen kunstenaar. Maar voor mijn gevoel is een 'abstract' iets dat op zichzelf staat, terwijl 'abstractions' iets in zich heeft van 'afgeleide'. Dus als het een abstracte weergave van iets concreets is, zou ik 'abstraction' gebruiken; is het een volledig autonoom werk, zonder de bedoeling iets bestaands weer te geven, dan zou ik 'abstract' kiezen. Dat geeft Van Dale ook als vertaling voor 'abstract kunstwerk'. Maar nogmaals, ik ben geen native in Engels...

Margreet Logmans
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
abstract art(works)


Explanation:
2. abstract - not representing or imitating external reality or the objects of nature; "a large abstract painting. I would never refer to them as abstractions.


    Reference: http://www.thefreedictionary.com/abstract
Buck
Netherlands
Native speaker of: English

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
Abstract works (of art)


Explanation:
See: http://www.art.in/articles/abstract-paintings.htm

xxxjarry
South Africa
Native speaker of: English
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank, ook namens de kunstenaar!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  writeaway: abstract works of art
44 mins
  -> Thank P.

agree  lexispro
3 hrs
  -> Thank you

agree  Eddie R. Notowidigdo: "abstract works of arts" IMO seems to be the correct term.
13 hrs
  -> Thank you

agree  Lawyer-Linguist
20 hrs
  -> Thanks Debs

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Abstracts


Explanation:
Als categorie van een reeks abstracte kunstwerken zou ik 'abstracts' gebruiken.

Zoek maar eens op '+abstracts artist paintings' op www.google.co.uk

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2007-10-25 12:40:58 GMT)
--------------------------------------------------

Categorie van... klinkt een beetje knullig. Ik bedoelde dus te zeggen dat ik 'abstracts' zou gebruiken wanneer ik kunstwerken in rubrieken zou willen onderverdelen.

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch