KudoZ home » Dutch to English » Bus/Financial

logistiek systeem

English translation: logistics system


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:logistiek systeem
English translation:logistics system
Entered by: Jacki

21:02 Mar 5, 2002
Dutch to English translations [PRO]
Bus/Financial
Dutch term or phrase: logistiek systeem
Zeg je `logistic system' of `logistics system'?
Jacki
Netherlands
logistics system
Explanation:
Met een "s" is het aantal treffers op google 776.000 en zonder "s" 178.000.
Maar vind je het zelf ook niet beter klinken met een "s"?
Selected response from:

Meturgan
Hungary
Grading comment
Bedankt. Eerlijk gezegd hoor ik het verschil niet zo, maar vind het inderdaad beter klinken.
Jacki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4logistics systemMeturgan
4logistic system / logistics system
Antoinette Verburg
3logistics systemJacques Wolse


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
logistics system


Explanation:
Met een "s" is het aantal treffers op google 776.000 en zonder "s" 178.000.
Maar vind je het zelf ook niet beter klinken met een "s"?

Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 94
Grading comment
Bedankt. Eerlijk gezegd hoor ik het verschil niet zo, maar vind het inderdaad beter klinken.
Jacki

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
logistic system / logistics system


Explanation:
Dat hangt ervan af of je 'logistiek' als een bijvoeglijk of een zelfstandig naamwoord beschouwt. In het eerste geval is het 'logistic' (zie bijv. referentie no. 1). In het tweede geval 'logistics' (zie referentie no. 2)


    Reference: http://www.fibervisions.dk/news/LogisticSystem.htm
    Reference: http://www.dlis.dla.mil/erls.asp
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 306

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
logistics system


Explanation:
De geleerden zijn het er niet over eens, of misschien toch wel...
Waarschijnlijk weten de meeste moedertaalsprekers niet eens wat het moet zijn. Het kan allebei, maar ik denk met 's' omdat het hier om een logistiek systeem gaat - znw.

Jacques Wolse
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 56