KudoZ home » Dutch to English » Bus/Financial

bedrijfszelfbescherming

English translation: corporate safety department


04:58 Mar 12, 2002
Dutch to English translations [PRO]
Bus/Financial
Dutch term or phrase: bedrijfszelfbescherming
Een afdeling binnen het bedrijf.
Tina Vonhof
Canada
English translation:corporate safety department
Explanation:
"In het Besluit bedrijfszelfbescherming 1958 worden regels gesteld met betrekking tot verantwoordelijkheden en leiding, het opstellen van een zogenaamd beschermingsplan, EHBO-voorzieningen, gewondentransport, redding en brandbestrijding.

Genoemd Besluit bedrijfszelfbescherming 1958 ... was tot 1986 gebaseerd op de Wet bescherming bevolking (Stb.1952, 404), ...

Doel van deze wet was het bieden van bescherming aan de bevolking in oorlogstijd. De op basis van het Besluit bedrijfszelfbescherming in vele bedrijven, kantoren en instellingen in het leven geroepen ~(BZB organisatie)~ is dan ook in oorsprong gericht op de hulpverlening aan met name personen, die tijdens het werk door oorlogsgeweld worden getroffen. ...

In vele gevallen hebben de BZB-organisaties zich in de praktijk ontwikkeld tot een bedrijfshulpverleningsorganisatie, ook en vooral voor ongevallen in normale omstandigheden. De nieuwe opzet van de rampenbestrijdingsorganisatie heeft medio 1986 geleid tot de Intrekkingswet bescherming bevolking (Stb. 1986, 312), waarbij onder meer de Wet bescherming bevolking is ingetrokken." (link 1)
Selected response from:

Chris Hopley
Netherlands
Grading comment
Thanks. The English references was helpful.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4corporate safety department
Chris Hopley
3the inhouse protection departmentNicolo


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
the inhouse protection department


Explanation:
just a wild guess

Nicolo
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
corporate safety department


Explanation:
"In het Besluit bedrijfszelfbescherming 1958 worden regels gesteld met betrekking tot verantwoordelijkheden en leiding, het opstellen van een zogenaamd beschermingsplan, EHBO-voorzieningen, gewondentransport, redding en brandbestrijding.

Genoemd Besluit bedrijfszelfbescherming 1958 ... was tot 1986 gebaseerd op de Wet bescherming bevolking (Stb.1952, 404), ...

Doel van deze wet was het bieden van bescherming aan de bevolking in oorlogstijd. De op basis van het Besluit bedrijfszelfbescherming in vele bedrijven, kantoren en instellingen in het leven geroepen ~(BZB organisatie)~ is dan ook in oorsprong gericht op de hulpverlening aan met name personen, die tijdens het werk door oorlogsgeweld worden getroffen. ...

In vele gevallen hebben de BZB-organisaties zich in de praktijk ontwikkeld tot een bedrijfshulpverleningsorganisatie, ook en vooral voor ongevallen in normale omstandigheden. De nieuwe opzet van de rampenbestrijdingsorganisatie heeft medio 1986 geleid tot de Intrekkingswet bescherming bevolking (Stb. 1986, 312), waarbij onder meer de Wet bescherming bevolking is ingetrokken." (link 1)


    Reference: http://www.firesupport.nl/N_NF_ARB2.htm
    Reference: http://www.ecopetrol.com.co/corp/csd.htm
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 2117
Grading comment
Thanks. The English references was helpful.