KudoZ home » Dutch to English » Bus/Financial

windvermogen

English translation: wind energy capacity


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:windvermogen
English translation:wind energy capacity
Entered by: Anjo Sterringa

14:05 Jan 24, 2004
Dutch to English translations [PRO]
Bus/Financial
Dutch term or phrase: windvermogen
Nederlandse belastingaangifte
Marciam
wind energy capacity
Explanation:
Het heeft geloof ik rechtstreeks met windenergie te maken! Ik zoek nog even verder!

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2004-01-24 14:17:45 GMT)
--------------------------------------------------

Er is een REB (Regulerende Energie Belasting)
... ook een milieubelasting, de zogenaamde REB (Regulerende Energie Belasting) op energie. ... 3
MW vermogen en meer) wereldwijd heel veel windvermogen geplaatst kan ...
www.duurzameenergie.org/duurzaam/windenergie.htm - 10k

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2004-01-24 14:20:10 GMT)
--------------------------------------------------

Aanmeldingen
De Groencertificatenbank is onderdeel van TenneT, de beheerder van het nationale hoogspanningsnet. Eigenaren van installaties die elektriciteit produceren met behulp van wind- of zonne-energie, waterkracht of biomassa kunnen zich als producent bij de Groencertificatenbank inschrijven. Begin juli had men al 500 aanmeldingen binnen. Vervolgens meet de netbeheerder de geproduceerde hoeveelheid duurzaam opgewekte stroom en meldt dit aan de Groencertificatenbank.

Verschillende grootten
De Groencertificatenbank maakt op basis van deze gegevens \'groencertificaten\' aan van 1, 10, 100 of 1000 MWh en boekt deze vervolgens op de rekening van de door de producent opgegeven handelaar. Deze kan het certificaat verkopen aan andere, in het systeem ingeschreven handelaren.

Uiteindelijk zal een leverancier van ‘groene stroom’ het certificaat aan de Belastingdienst aanbieden. Dit certificaat geeft dan recht op vrijstelling van Regulerende Energie Belasting, REB (ecotax). Voorwaarde is wel dat een gelijke hoeveelheid elektriciteit ook daadwerkelijk is geleverd.
Selected response from:

Anjo Sterringa
Spain
Grading comment
bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Wind power
Adam Smith
3 +3wind energy capacity
Anjo Sterringa
4wind assets
EdithK
3Winstvermogen?
Dave Greatrix


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Winstvermogen?


Explanation:
Is this not a typo?

Dave Greatrix
United Kingdom
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 1747

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AllisonK: I figured it was some type of typo too....
4 mins

disagree  Anjo Sterringa: Nee hoor. Mijn vader heeft zelfs met subsidie zonnepanelen geïnstalleerd, en windenergie levert een reductie in ecotax ofzoiets op. Zie mijn antwoord. Echte typos daargelaten...
8 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wind assets


Explanation:
.


    www.enron.com/corp/pressroom/releases/ 2002/ene/022002ReleaseWindLtr.html
EdithK
Switzerland
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 241

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
wind energy capacity


Explanation:
Het heeft geloof ik rechtstreeks met windenergie te maken! Ik zoek nog even verder!

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2004-01-24 14:17:45 GMT)
--------------------------------------------------

Er is een REB (Regulerende Energie Belasting)
... ook een milieubelasting, de zogenaamde REB (Regulerende Energie Belasting) op energie. ... 3
MW vermogen en meer) wereldwijd heel veel windvermogen geplaatst kan ...
www.duurzameenergie.org/duurzaam/windenergie.htm - 10k

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2004-01-24 14:20:10 GMT)
--------------------------------------------------

Aanmeldingen
De Groencertificatenbank is onderdeel van TenneT, de beheerder van het nationale hoogspanningsnet. Eigenaren van installaties die elektriciteit produceren met behulp van wind- of zonne-energie, waterkracht of biomassa kunnen zich als producent bij de Groencertificatenbank inschrijven. Begin juli had men al 500 aanmeldingen binnen. Vervolgens meet de netbeheerder de geproduceerde hoeveelheid duurzaam opgewekte stroom en meldt dit aan de Groencertificatenbank.

Verschillende grootten
De Groencertificatenbank maakt op basis van deze gegevens \'groencertificaten\' aan van 1, 10, 100 of 1000 MWh en boekt deze vervolgens op de rekening van de door de producent opgegeven handelaar. Deze kan het certificaat verkopen aan andere, in het systeem ingeschreven handelaren.

Uiteindelijk zal een leverancier van ‘groene stroom’ het certificaat aan de Belastingdienst aanbieden. Dit certificaat geeft dan recht op vrijstelling van Regulerende Energie Belasting, REB (ecotax). Voorwaarde is wel dat een gelijke hoeveelheid elektriciteit ook daadwerkelijk is geleverd.


Anjo Sterringa
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 100
Grading comment
bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ariser
22 mins
  -> Thanks.

agree  xxxjarry: Agree with this answer but had problems with "Company savings scheme" (bedrijfsspaarregeling). Bedrijfssparen = Save-as-you-earn
1 hr
  -> Hey! you're back! I think it is both correct, see vDale spaarloon (s-a-y-e-deduction/spaarloonregeling(salary savings scheme)&eurodic spaarregeling(savings scheme).IMHO savings scheme is a bit more general.

agree  moya
1 hr
  -> Thank you.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Wind power


Explanation:
Just another suggestion:

Wind power by a quarter of the hour -- Arno Brand, ECN Windenergie

Speciaal voor de Nederlandse situatie heeft ECN Windenergie een prognosemethode gemaakt. Was dat wel nodig - Nederlandse wind verschilt toch niet zoveel van wind elders? Hoe past deze methode in de onbalanssystematiek? Enkele praktijkvoorbeelden laten zien hoe windvermogen prognoses kunnen worden gebruikt en welke valkuilen er zijn.

ref. http://www.ecn.nl/nwsbrf/article/0146.html

Adam Smith
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1145

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
3 hrs
  -> Thanks!

agree  Saskia Steur
17 hrs
  -> Thank you!