KudoZ home » Dutch to English » Chemistry; Chem Sci/Eng

hinderlijk inhaleerbaar stof, hinderlijk respirabel stof

English translation: inhalable nuisance dust, respirable nuisance dust


10:44 May 14, 2005
Dutch to English translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / MSDS
Dutch term or phrase: hinderlijk inhaleerbaar stof, hinderlijk respirabel stof
"De MAC-waarde voor hinderlijk inhaleerbaar stof bedraagt 10 mg/m3, de MAC-waarde voor hinderlijk respirabel stof is 5 mg/m3. Voor nadere definiëring betreffende 'inhaleerbaar' en 'respirabel' stof en meetaspecten worden verwezen naar NEN-norm NEN-EN 481 (1994)."

Die norm herpt me niets verder...



Op Eurodicautom vind ik:
NL bemonsteringsapparaat voor inhaleerbaar stof
EN respirable dust sampler
Leo te Braake | dutCHem
English translation:inhalable nuisance dust, respirable nuisance dust
Explanation:
dit is de algemeen gebruikte term, zie de vele hits - onderstaande is een willekeurige ref.. fijn dat ik ook eens wat kan bijdragen!
Selected response from:

Titia Meesters
Grading comment
Makkelijk,uiteindelijk, als je eenmaal weet welke term je moet zoeken. Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4inhalable nuisance dust, respirable nuisance dust
Titia Meesters
2inhalable dust, respirable dust
Antoinette Verburg
2irritating, inhalable dust; irritating, respirable dust
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
irritating, inhalable dust; irritating, respirable dust


Explanation:
Ik zal proberen je te helpen goed bij de pink(*)en te zijn.

In de Nederlandse tekst wordt vermoedelijk "hinderlijk, inhaleerbaar stof" en "hinderlijk, respirabel stof" bedoeld .

Internetreferentie:
Dust may cause irritation to respiratory system.
...
10mg/m3 8 Hour TWA Total Inhalable dust
*4 mg/m3 8 Hour TWA Repirable dust


    Reference: http://www.wm-blythe.co.uk/WMBLYTHE/CSDS.nsf/0/1904cee36e83c...
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
inhalable dust, respirable dust


Explanation:
Ik geloof dat het woord 'hinderlijk' in het Engels doodgewoon wordt weggelaten.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 19 mins (2005-05-14 12:04:18 GMT)
--------------------------------------------------

Zie ook: http://talasonline.com/photos/msds/cellulose_powder.pdf


    Reference: http://www.osha.gov/SLTC/silicacrystalline/dust/chapter_1.ht...
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inhalable nuisance dust, respirable nuisance dust


Explanation:
dit is de algemeen gebruikte term, zie de vele hits - onderstaande is een willekeurige ref.. fijn dat ik ook eens wat kan bijdragen!


    Reference: http://www.osha.gov/pls/oshaweb/owadisp.show_document?p_tabl...
Titia Meesters
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Makkelijk,uiteindelijk, als je eenmaal weet welke term je moet zoeken. Bedankt