KudoZ home » Dutch to English » Construction / Civil Engineering

borstwering

English translation: ...


18:45 Aug 11, 2004
Dutch to English translations [PRO]
Construction / Civil Engineering
Dutch term or phrase: borstwering
beschrijving in expertise rapport van het timmerwerk
ShirleyV
English translation:...
Explanation:
Kluwer Bouwkunde:
borstwering:
(langs plat dak): breastwork, parapet, parapret wall

(muurgedeelte onder raam): spandrel, apron wall, breast, parapret wall

(van zoldervloer tot dakvoet): jamb wall, parapret wall
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4parapetTon Remkes
3 +1...
Henk Peelen


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
...


Explanation:
Kluwer Bouwkunde:
borstwering:
(langs plat dak): breastwork, parapet, parapret wall

(muurgedeelte onder raam): spandrel, apron wall, breast, parapret wall

(van zoldervloer tot dakvoet): jamb wall, parapret wall

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 61

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ton Remkes: Wel wat veel alternatieven! Laat 'asker' 't zelf maar uitzoeken!?
6 hrs
  -> Doorgaans heeft de vraagsteller meer context dan de beantwoorder, zodat (oh ironie) hij het laatste antwoord geeft. Conclusie: de vraagsteller doet het voor zijn boterham en wij doen voor spek en bonen mee. Eet smakelijk allemaal!

agree  Chris Hopley: Yes, but Henk's right. Even in Dutch it can mean lots of things: http://www.mathys-bvba.be/bouwinfo/borstwering.htm
13 hrs
  -> Goede woordenlijst, bedankt.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
parapet


Explanation:
Dit is vrijwel zeker de enige juiste vertaling betr. bouwkunde!

Enig alternatief, indien het specifiek gaat over een 'borstwering' langs een balkon:
'balustrade'!
Bevestigingen te vinden in Kluwer's 'Groot Polytechnisch'.

Veel succes ermee!

Ton Remkes
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Chris Hopley: bulwarks ;-)
7 hrs
  -> Dit zou vragers weer kunnen verwarren. Won't be tempted towards the obvious bullish reply. Jouw mailtje vereist tijd voor serieuze beantwoording. Hebben nog nuttige prioriteiten.