KudoZ home » Dutch to English » Engineering (general)

intrekgevaar

English translation: Risk of being pulled into the machine


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:intrekgevaar
English translation:Risk of being pulled into the machine
Entered by: Susanne Roelands

09:17 Feb 17, 2006
Dutch to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Dutch term or phrase: intrekgevaar
Bij de aandrijfrollen van de invoerband en de uitvoerband zijn stickers geplaatst als waarschuwing tegen mogelijk intrekgevaar (tussen de rol en de band).
Susanne Roelands
Belgium
Risk of being pulled into the machine
Explanation:
Sorry I can't make it any shorter, but that's what it means.
Selected response from:

John Owen
Germany
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4Risk of being pulled into the machineJohn Owen
3 +4trapping hazardHarry Borsje


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
Risk of being pulled into the machine


Explanation:
Sorry I can't make it any shorter, but that's what it means.

John Owen
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson
7 mins
  -> Thanx Kate

agree  Siobhan Schoonhoff-Reilly
18 mins
  -> Thanx Siobhan

agree  Dave Calderhead
36 mins
  -> Thanx Dave

agree  Andre de Vries
3 hrs

neutral  TBVO: tegen de tijd dat je dit gelezen hebt zit je al tussen de rollen, dus het moet korter en krachtiger op de sticker
3 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
trapping hazard


Explanation:
en/of drawing-in hazard (gevaar voor naar binnen trekken of opgesloten raken)

afh. van hoe nauwkeurig de woordkeuze van de auteur is, kan hier ook entanglement hazard (gevaar voor vastraken) zijn bedoeld

(e.e.a. vlgs. EN 12100-1)


Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 67

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ken Cox
21 mins

agree  WIDIC
1 hr

agree  Jack den Haan
2 hrs

agree  TBVO: kort maar krachtig, en dat is nodig voor een waarschuwingssticker
3 hrs
  -> bedankt voor je agree, maar op een waarschuwingssticker hoort m.i. helemaal geen tekst te staan (typisch Amerikaans), alleen een pictogram; hier gaat het trouwens om de achterliggende reden (risicobeoordeling!) voor het aanbrengen van die stickers