KudoZ home » Dutch to English » Environment & Ecology

5,5 m-mv

English translation: mv = maaiveld


23:41 Mar 12, 2004
Dutch to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology
Dutch term or phrase: 5,5 m-mv
Het handelt zich hier om bodemsanering van een perceel
De volledige zin is:
Er werd huisbrandolie waargenomen op een diepte van 5,5 m-mv.
RVL-RVL
United States
English translation:mv = maaiveld
Explanation:
mw.limburg.nl/upload/MW-VRG/20031216SevenumBesluit.pdf
Diepte in meters beneden maaiveld

In de tabel is de grondwaterstand uitgedrukt
in cm beneden maaiveld (cm – mv). Indien links en rechts ...
www.watermanagement.be/inhoud/standvanzaken/ ASB-handboek.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2004-03-12 23:57:17 GMT)
--------------------------------------------------

dus 5,5 meter onder (-) het maaiveld.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2004-03-12 23:58:01 GMT)
--------------------------------------------------

Maar het blijt onvertaald. Google op m-mv en je vindt talloze hits.
Selected response from:

Miriam Linschoten, PhD
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3mv = maaiveldMiriam Linschoten, PhD
45.5 m below ground leveljaapbak


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
mv = maaiveld


Explanation:
mw.limburg.nl/upload/MW-VRG/20031216SevenumBesluit.pdf
Diepte in meters beneden maaiveld

In de tabel is de grondwaterstand uitgedrukt
in cm beneden maaiveld (cm – mv). Indien links en rechts ...
www.watermanagement.be/inhoud/standvanzaken/ ASB-handboek.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2004-03-12 23:57:17 GMT)
--------------------------------------------------

dus 5,5 meter onder (-) het maaiveld.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2004-03-12 23:58:01 GMT)
--------------------------------------------------

Maar het blijt onvertaald. Google op m-mv en je vindt talloze hits.

Miriam Linschoten, PhD
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AllisonK: het blijft absoluut onvertaald-deze heb ik een paar keer gehad. Alleen de "5,5" moet dan "5.5" worden.....
7 hrs

agree  Jacqueline van der Spek
8 hrs

agree  vixen
10 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
23 hrs

disagree  jaapbak: Talloze hits, maar geen enkele relevante. Zoeken op "m below G.L." geeft veel beter resultaat.
9 days

9 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
5.5 m below ground level


Explanation:
See also Onroerend Goed Lexicon, A. van den End.

jaapbak
Native speaker of: Native in DutchDutch