KudoZ home » Dutch to English » Finance (general)

scheepvaartposten

English translation: coast stations


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:scheepvaartposten
English translation:coast stations
Entered by: Max Nuijens

08:32 Apr 28, 2008
Dutch to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / shipping
Dutch term or phrase: scheepvaartposten
posten in the sense of accountancy items ?
see context:

De verpanding van het bouwcontract en de refund guarantee gebeurt in de regel in één gecombineerde akte. Omdat bouwcontracten in internationale scheepvaartposten bijna altijd worden beheerst door Engels recht wordt een assignment in plaats van een pledge gebruikt. Ook als het bouwcontract door een ander recht, niet zijnde Nederlands recht, wordt beheerst is het aan te raden voor een assignment te kiezen simpelweg omdat een assignment gebruikelijk is, men het kent en begrijpt.
Andre de Vries
United Kingdom
coast stations
Explanation:
Ik denk een echte scheepvaart post op het land. Lastig, want er wordt weinig over gezegd op het internet:

Er is scheepvaartbegeleiding met behulp van een walradarketen en scheepvaartposten, loodsen aan boord of op afstand en er zijn sleepboten die assistentie kunnen verlenen.

http://www.iczm.nl/stud/KZH02_2004/scheepvaart/Index tekst b...

Dus een soort post voor communciatie met schepen


Ik denk dat dit het is:
"coast station" means a station on land intended to provide communication with ships by means of radio;

http://www.opsi.gov.uk/si/si1996/Uksi_19961815_en_1.htm
Selected response from:

Max Nuijens
Belarus
Grading comment
I went with this, although as you say there is not much decisive proof.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4shipping items/units/issues
Wulf-Dieter Krüger
3 +1coast stations
Max Nuijens


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
coast stations


Explanation:
Ik denk een echte scheepvaart post op het land. Lastig, want er wordt weinig over gezegd op het internet:

Er is scheepvaartbegeleiding met behulp van een walradarketen en scheepvaartposten, loodsen aan boord of op afstand en er zijn sleepboten die assistentie kunnen verlenen.

http://www.iczm.nl/stud/KZH02_2004/scheepvaart/Index tekst b...

Dus een soort post voor communciatie met schepen


Ik denk dat dit het is:
"coast station" means a station on land intended to provide communication with ships by means of radio;

http://www.opsi.gov.uk/si/si1996/Uksi_19961815_en_1.htm


Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
I went with this, although as you say there is not much decisive proof.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxjarry: Sounds plausible
1 hr
  -> Thanks Jarry!

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
shipping items/units/issues


Explanation:
Omdat bouwcontracten in internationale scheepvaartposten bijna altijd worden beheerst door Engels recht wordt een assignment in plaats van een pledge gebruikt. - as building contracts in international shipping items/units/issues are almost always dominated/determined by English law an assignment is used instead of a pledge
That's how I see it

Wulf-Dieter Krüger
Works in field
Native speaker of: German