KudoZ home » Dutch to English » Finance (general)

zorgplicht

English translation: Duty of care


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:zorgplicht
English translation:Duty of care
Entered by: HWeiner

14:18 Jun 24, 2004
Dutch to English translations [PRO]
Law/Patents - Finance (general)
Dutch term or phrase: zorgplicht
Ik ben op zoek naar de vertaling van 'zorgplicht'.

Het gaat hier om de invoering van de Wet Financiële Dienstverlening, de tekst behandelt de gevolgen hiervan op de bedrijfvoering van financiële dienstverleners, en vermeldt o.a. "Gevolgen voor polisbeheer en klantcommunicatie in verband met zorgplicht".

Dit is kennelijk een juridische term?

Alle hulp is meer dan welkom. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, Heleen
HWeiner
Duty of care
Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2004-06-24 14:29:28 GMT)
--------------------------------------------------

See for instance:
http://www.ear.co.uk/employer/dutyofcare/index.asp

http://www.economica.ca/ew34p2.htm

http://www.goldcoastcroquet.com.au/taxplan/Taxplan2.htm#The ...

http://www.charity-commission.gov.uk/supportingcharities/ogs...
Selected response from:

xxxjarry
South Africa
Grading comment
Hartelijke dank. Ik heb deze vertaling overgenomen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5Duty of carexxxjarry
5liability for maintenance / supportTon Remkes
4due care
Anjo Sterringa


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
due care


Explanation:
x


--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2004-06-24 14:26:18 GMT)
--------------------------------------------------

Due care uit de Jurlex (heb \'m eindelijk!):
Wordt op verschillende gebieden gebruikt:
zorgplicht
duty of (due) care
liability for maintenance/support (tussen bv echtgenoten, samenwonenden, ouders en kinderen)

de op het bedrijf rustende zorgplicht
the duty of due care to which the company is subject

wederzijdse zorgplicht (partners)
duty of mutual care

Anjo Sterringa
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
Duty of care


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2004-06-24 14:29:28 GMT)
--------------------------------------------------

See for instance:
http://www.ear.co.uk/employer/dutyofcare/index.asp

http://www.economica.ca/ew34p2.htm

http://www.goldcoastcroquet.com.au/taxplan/Taxplan2.htm#The ...

http://www.charity-commission.gov.uk/supportingcharities/ogs...


xxxjarry
South Africa
Specializes in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 353
Grading comment
Hartelijke dank. Ik heb deze vertaling overgenomen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur
58 mins

agree  Chris Hopley: absolutely
2 hrs

agree  Tina Vonhof
2 hrs

agree  Marc Van Gastel
3 hrs

agree  Willemien Rijsdijk: ook gebruikt op www.afm.nl (de website van de Autoriteit Fin. Markten, de toezichthouder op o.a. de zorgplicht
6 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
liability for maintenance / support


Explanation:
De bron 'Juridisch Lexicon' [A.van den End] blijkt meestal in hoge mate vakkundig en betrouwbaar.

Talloze minder geschikte suggesties o.a. in de GVD.
Dito Eurodicautom: 'Duty to have regard for the welfare of officials'

Ton Remkes
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7