KudoZ home » Dutch to English » Human Resources

Consignatievergoeding

English translation: Just for information-NFG


16:38 Mar 19, 2007
Dutch to English translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
Dutch term or phrase: Consignatievergoeding
In a list of allowances that can be paid to staff - Saturday working, wage guarantee allowances etc.... Is this some sort of stand-by or on-call allowance ?
Brian Moses
United Kingdom
English translation:Just for information-NFG
Explanation:
ARTIKEL 52 CONSIGNATIEVERGOEDING

1. De werknemer aan wie een consignatie zoals bedoeld in artikel 30 is opgelegd, heeft recht op een consignatievergoeding van:
1. € 0,56 per uur;
2. € 0,71 per uur tussen zaterdag 00.00 uur en zondag 24.00 uur;
3. € 1,01 per uur op feestdagen.
2. Bij een daadwerkelijke oproep worden de gewerkte uren naast de consignatievergoeding betaald met een minimum van 3 uur ook al vallen deze samen met een reeds aangezegde dienst.
3. De werknemer die anders dan in consignatie bereikbaar moet zijn om telefonisch opvolging te kunnen geven in het kader van te nemen actie, heeft recht op een vergoeding van € 27,80 (bruto) per loonperiode.
http://www.xs4all.nl/~gcorbier/art52.html
Selected response from:

writeaway
Grading comment
Many thanks for the confirmation
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1on-call allowanceMoiraB
3Just for information-NFG
writeaway


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Just for information-NFG


Explanation:
ARTIKEL 52 CONSIGNATIEVERGOEDING

1. De werknemer aan wie een consignatie zoals bedoeld in artikel 30 is opgelegd, heeft recht op een consignatievergoeding van:
1. € 0,56 per uur;
2. € 0,71 per uur tussen zaterdag 00.00 uur en zondag 24.00 uur;
3. € 1,01 per uur op feestdagen.
2. Bij een daadwerkelijke oproep worden de gewerkte uren naast de consignatievergoeding betaald met een minimum van 3 uur ook al vallen deze samen met een reeds aangezegde dienst.
3. De werknemer die anders dan in consignatie bereikbaar moet zijn om telefonisch opvolging te kunnen geven in het kader van te nemen actie, heeft recht op een vergoeding van € 27,80 (bruto) per loonperiode.
http://www.xs4all.nl/~gcorbier/art52.html

writeaway
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 43
Grading comment
Many thanks for the confirmation

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
on-call allowance


Explanation:
Or "standby allowance". Consignatie is to be on call (Eurodicautom, Webster's http://www.websters-online-dictionary.net/translation/Dutch/... hence on-call allowance, as you suggest. See also Proz glossary entry for consignatie http://www.proz.com/kudoz/273131. This job description mentions "- Consignatie dienst (On Call)" http://www.thefreelancecompany.nl/opdracht.asp?Vacature=310&...


MoiraB
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan
2 days16 hrs