KudoZ home » Dutch to English » Insurance

server rack

English translation: server rack; footprint


08:54 Feb 24, 2006
Dutch to English translations [PRO]
Law/Patents - Insurance
Dutch term or phrase: server rack
Context: Schade aan de ter beschikking gestelde ruimte, "footprint" of "server rack", die veroorzaakt wordt door inbraak of poging tot inbraak, dan wel vandalisme komt ten laste van de klant.

Waar duidt "server rack" op? Ik heb het in deze context noch in Nederlandstalige, noch in Engelstalige documenten gevonden.

Hetzelfde probleem heb ik met "footprint"... Ook daarvoor is elke suggestie welkom...

Bedankt!!
Ilke Fabritius
English translation:server rack; footprint
Explanation:
Hier moet je een NL-talige tekst naar het engels vertalen, dus volgens mij moet je deze termen toch in het engels laten staan. Wat betreft de betekenis van server rack, heb je al antwoord gekregen. "Footprint" is "the surface space occupied by a structure or device: the footprint of a building; a microcomputer with a space-saving footprint". Zie www.answers.com/topic/footprint.
Selected response from:

Nora Kis-Pal
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1server rackxxxLouisV
4 +2server rack; footprintNora Kis-Pal
4 +1serverrekJacques Wolse


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
serverrek


Explanation:
Zie Google. Rek waarin een server gemonteerd wordt.


Jacques Wolse
Native speaker of: Dutch
Notes to answerer
Asker: In deze context heeft "serverrek" volgens mij geen zin, mijn vraag was (misschien niet duidelijk genoeg gesteld) of dit misschien een ververzekeringsterm is en zo ja, wat ermee bedoeld wordt


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: @Asker: Het gaat m.i. om een technische term, niet een verzekeringsterm. Het antwoord van Jacques is technisch correct, al zijn er meer wegen die naar Rome leiden, bijv. server(bevestigings)frame. Het is gewoon een rek waarin een apparaat wordt geplaatst.
24 mins

neutral  Linda Ferwerda: Klopt! Maar de vrager wil de term in het Engels weten!
23 hrs

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
server rack; footprint


Explanation:
Hier moet je een NL-talige tekst naar het engels vertalen, dus volgens mij moet je deze termen toch in het engels laten staan. Wat betreft de betekenis van server rack, heb je al antwoord gekregen. "Footprint" is "the surface space occupied by a structure or device: the footprint of a building; a microcomputer with a space-saving footprint". Zie www.answers.com/topic/footprint.


    Reference: http://www.answers.com/topic/footprint
Nora Kis-Pal
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: server rack, ja
23 hrs

agree  11thmuse: precies
1 day36 mins

37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
server rack


Explanation:
It's the racking in which the computers/servers are stacked. A 'footprint' is the space a computer/or anything else for that matter occupies, e.g. the foorprint of a car is appraximately 1.5 x 3 metres.


xxxLouisV
Australia
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
23 hrs