KudoZ home » Dutch to English » Insurance

BA uitbating

English translation: commercial liability insurance - business operations coverage


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:BA uitbating
English translation:commercial liability insurance - business operations coverage
Entered by: Ken Cox

13:10 Sep 4, 2006
Dutch to English translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance
Dutch term or phrase: BA uitbating
xxx als uitvoerder van de logistieke diensten zal zich verzekeren tegen BA uitbating, inclusief het transport van de Toevertouwerde Goederen,

BA is third party liability but uitbating ...
Andre de Vries
United Kingdom
commercial liability insurance - business operations coverage
Explanation:
Sample English ref:

General Liability Insurance
Commercial liability exposures arise out of: Business Premises, Business Operations, Products, Completed Operations and Contractual Agreements. ...
insurance.about.com/od/generalliability/index_a.htm


For a sample description of the Dutch coverage options, see:

Verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid Ondernemingen

Welke waarborgen worden u aangeboden ?

B.A. Uitbating
Deze waarborg dekt :
- de schade aan derden die voortspruiten uit de activiteiten van uw onderneming,
- de schade aan derden die voortspruit uit werkzaamheden uitgevoerd door personeel van de onderneming voor uw eigen rekening,
- schade aan derden die voortspruit uit werkzaamheden uitgevoerd in uw opdracht maar voor de rekening van andere werkgevers,
- alle bijkomende activiteiten van uw onderneming.
Deze waarborg geldt ongeacht of de fout door u werd gemaakt, door uw medewerkers of stagiairs, of door administratief personeel, ongeacht of het gaat om nalatigheid dan wel om een onvoorzichtigheid bij de uitoefening van uw beroepsactiviteit.

BA Na Levering
Deze waarborg regelt de schadeloosstelling van benadeelde derden door conceptie- of fabricagefouten die schade berokkenen, na de levering van het product of nadat het werk werd uitgevoerd....

Rechtsbijstand
Wanneer uw aansprakelijkheid in vraag wordt gesteld, zult u uw
belangen moeten verdedigen. De Rechtsbijstand waarborgt
uw strafrechtelijke verdediging in het kader van uw burgerlijke
aansprakelijkheid, evenals de gerechtskosten en de honoraria....

http://www.pv.be/nl/scripts/index.htm
Selected response from:

Ken Cox
Grading comment
thankyou
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5liability insuranceparsifalia
3commercial liability insurance - business operations coverageKen Cox
3employee liability insurance
Paul Peeraerts
3third party liability claimJack den Haan


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
third party liability claim


Explanation:
I think that what is probably meant here is a liability claim by a third party.

http://www.axa.be/nl/ond_zvbko_vz_act_rc.html
Door de uitoefening van uw activiteit kunt u uw gebruikelijke klanten of partners, of zelfs derden, schade toebrengen.
Als u aansprakelijk wordt gesteld, dan riskeert u de factuur te moeten betalen en komt ook de toekomst van uw bedrijf in het gedrang.
Een aansprakelijkheidsverzekering (BA) is dan ook een noodzakelijke investering. Wij stellen u de BA Uitbating voor.


--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2006-09-04 13:58:41 GMT)
--------------------------------------------------

BA is probably an abbreviation of 'bedrijfsaansprakelijkheid', by the way.

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24

57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
liability insurance


Explanation:
BA = Burgerlijke Aansprakelijkheid

parsifalia
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
employee liability insurance


Explanation:
"employee liability insurance" zou ik zeggen. Het gaat over een verzekering tegen foutieve handelingen van de werknemers of zaakvoerders, niet over die van de eigenaar.

Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
commercial liability insurance - business operations coverage


Explanation:
Sample English ref:

General Liability Insurance
Commercial liability exposures arise out of: Business Premises, Business Operations, Products, Completed Operations and Contractual Agreements. ...
insurance.about.com/od/generalliability/index_a.htm


For a sample description of the Dutch coverage options, see:

Verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid Ondernemingen

Welke waarborgen worden u aangeboden ?

B.A. Uitbating
Deze waarborg dekt :
- de schade aan derden die voortspruiten uit de activiteiten van uw onderneming,
- de schade aan derden die voortspruit uit werkzaamheden uitgevoerd door personeel van de onderneming voor uw eigen rekening,
- schade aan derden die voortspruit uit werkzaamheden uitgevoerd in uw opdracht maar voor de rekening van andere werkgevers,
- alle bijkomende activiteiten van uw onderneming.
Deze waarborg geldt ongeacht of de fout door u werd gemaakt, door uw medewerkers of stagiairs, of door administratief personeel, ongeacht of het gaat om nalatigheid dan wel om een onvoorzichtigheid bij de uitoefening van uw beroepsactiviteit.

BA Na Levering
Deze waarborg regelt de schadeloosstelling van benadeelde derden door conceptie- of fabricagefouten die schade berokkenen, na de levering van het product of nadat het werk werd uitgevoerd....

Rechtsbijstand
Wanneer uw aansprakelijkheid in vraag wordt gesteld, zult u uw
belangen moeten verdedigen. De Rechtsbijstand waarborgt
uw strafrechtelijke verdediging in het kader van uw burgerlijke
aansprakelijkheid, evenals de gerechtskosten en de honoraria....

http://www.pv.be/nl/scripts/index.htm

Ken Cox
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 18
Grading comment
thankyou