KudoZ home » Dutch to English » Law (general)

WbSRNA

English translation: criminal code @@


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:WbSRNA
English translation:criminal code @@
Entered by: WIDIC

20:26 Feb 13, 2008
Dutch to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Legal / Proces-verbaal
Dutch term or phrase: WbSRNA
Artikel 324-a v/h WbSRNA, diefstal vanuit een yacht.

Wet bestrijding ? SRNA ?
WIDIC
Germany
criminal code @@
Explanation:
Lijkt me echt dat na er na moet, niet er aan vast.


http://sprang-capelle.nl/Docs\RIS\Commissie Algemeen Bestuur...
2. Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet voorzover in het geregelde onderwerp wordt voorzien door artikel 429, aanhef en onder 1 of 3, van het Wetboek van Strafrecht of de Provinciale milieuverordening Noord-Brabant.

3. Het in het tweede lid gestelde verbod geldt voorts niet voorzover het roken plaatsvindt in gebouwen en aangrenzende, als tuin ingerichte erven.



Toelichting:

Vuren in de openlucht raken de veiligheid van personen en goederen en bedreigen en verstoren bovendien de natuurwaarden en de natuurbeleving. Voorts levert dit verbrandingsstoffen (rook, roet, stof, walm en stank) op die de gezondheid van de mens kunnen beïnvloeden en eveneens een bedreiging vormen voor flora en fauna.

De situaties die worden bedoeld in artikel 429 WbSr, te weten het aanleggen van vuur of het onderhouden daarvan op zo korte afstand van gebouwen of goederen dat daardoor brandgevaar kan ontstaan, zijn uitgezonderd.


--------------------------------------------------
Note added at 1 uur (2008-02-13 21:30:00 GMT)
--------------------------------------------------

WbSr is dus Wetboek van Strafrecht = criminal / penal code
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Thanks Henk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Criminal Code of the Netherlands Antilles
Michael Joseph Wdowiak Beijer
1 +2criminal code @@
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
criminal code @@


Explanation:
Lijkt me echt dat na er na moet, niet er aan vast.


http://sprang-capelle.nl/Docs\RIS\Commissie Algemeen Bestuur...
2. Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet voorzover in het geregelde onderwerp wordt voorzien door artikel 429, aanhef en onder 1 of 3, van het Wetboek van Strafrecht of de Provinciale milieuverordening Noord-Brabant.

3. Het in het tweede lid gestelde verbod geldt voorts niet voorzover het roken plaatsvindt in gebouwen en aangrenzende, als tuin ingerichte erven.



Toelichting:

Vuren in de openlucht raken de veiligheid van personen en goederen en bedreigen en verstoren bovendien de natuurwaarden en de natuurbeleving. Voorts levert dit verbrandingsstoffen (rook, roet, stof, walm en stank) op die de gezondheid van de mens kunnen beïnvloeden en eveneens een bedreiging vormen voor flora en fauna.

De situaties die worden bedoeld in artikel 429 WbSr, te weten het aanleggen van vuur of het onderhouden daarvan op zo korte afstand van gebouwen of goederen dat daardoor brandgevaar kan ontstaan, zijn uitgezonderd.


--------------------------------------------------
Note added at 1 uur (2008-02-13 21:30:00 GMT)
--------------------------------------------------

WbSr is dus Wetboek van Strafrecht = criminal / penal code

Henk Peelen
Netherlands
Meets criteria
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 19
Grading comment
Thanks Henk!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  writeaway: yes, wb has nothing to do with 'Wet bestrijding'. afaik, Buck has it right-NA is Nederlandse Antillen. Googling will show/confirm it all.
10 hrs

agree  Adam Smith
11 hrs

1015 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Criminal Code of the Netherlands Antilles


Explanation:
-

Michael Joseph Wdowiak Beijer
United Kingdom
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 117