KudoZ home » Dutch to English » Law/Patents

Onverminderd de Ned. Veil. verder torkomende rechten

English translation: with out prejuidice to the otherrights of


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:onverminderd de N.V. verder toekomende rechten
English translation:with out prejuidice to the otherrights of
Entered by: Nina Breebaart

21:21 May 16, 2002
Dutch to English translations [PRO]
Law/Patents
Dutch term or phrase: Onverminderd de Ned. Veil. verder torkomende rechten
gerechtigd zijn een vertragingsrente in rekening te brengen die gelijk is aan de wettelijk rente, vermeerderd met 1% en ingaande per factuurdatum, onverminderd de Ned. Veil. verder toekomende rechten.
Nina Breebaart
Netherlands
without prejuidice to the other rights of
Explanation:
Hi Academia,

of je nou veel aan die opmerkingen hebt, geen idee... ik heb in ieder geval laatst een vertaling gemaakt over gebruiksrechten en verkoopvoorwaarden waar deze uitdrukkiing ook vaak in voorkwam. Mijn enige oplossing, nadat ik de Nederlandse tekst met de Engelse had vergeleken is "without prejudice to". Ik heb daar wel opmerkingen over gekregen, maar als je met Google zoekt op "without prejudice to" zul je zeker een aantal handige treffers vinden.

Vriendelijke groet,
Chris
Selected response from:

Joanna (Chris) Frehen
United Kingdom
Grading comment
Hi Chris,
Dit soort dingen blijven moeilijk.Vaak zijn er meerdere mogelijkheden maar,kiez maar de juiste. Gelukkig kun je dan een ander "lastig vallen" met je probleem. Weet jij hoe ik aan de euro teken kan komen? Ik heb hem niet in mijn "symbolen".
Groetjes, Nina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1?????????????????????????Piotr Kurek
4without prejuidice to the other rights ofJoanna (Chris) Frehen


Discussion entries: 2





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
?????????????????????????


Explanation:
pwk

Piotr Kurek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  John Kinory: English never looked like this!
1 hr

3 days22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
without prejuidice to the other rights of


Explanation:
Hi Academia,

of je nou veel aan die opmerkingen hebt, geen idee... ik heb in ieder geval laatst een vertaling gemaakt over gebruiksrechten en verkoopvoorwaarden waar deze uitdrukkiing ook vaak in voorkwam. Mijn enige oplossing, nadat ik de Nederlandse tekst met de Engelse had vergeleken is "without prejudice to". Ik heb daar wel opmerkingen over gekregen, maar als je met Google zoekt op "without prejudice to" zul je zeker een aantal handige treffers vinden.

Vriendelijke groet,
Chris

Joanna (Chris) Frehen
United Kingdom
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4
Grading comment
Hi Chris,
Dit soort dingen blijven moeilijk.Vaak zijn er meerdere mogelijkheden maar,kiez maar de juiste. Gelukkig kun je dan een ander "lastig vallen" met je probleem. Weet jij hoe ik aan de euro teken kan komen? Ik heb hem niet in mijn "symbolen".
Groetjes, Nina