KudoZ home » Dutch to English » Law/Patents

salarisbeschikking

English translation: Fee claim


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:Salarisbeschikking
English translation:Fee claim
Entered by: Willemina Hagenauw

09:32 Jul 11, 2002
Dutch to English translations [PRO]
Law/Patents
Dutch term or phrase: salarisbeschikking
Uit een verslag van de bewindvoerder bij surceance. "Verder verzoek ik u in de salarisbeschikking rekening te houden met de gewerkte tijd...."
Willemina Hagenauw
Fee claim / claim for fees [by the (Official) Receiver or Administrator]
Explanation:
I think that "salarisbeschikking" refers to the claims made by the Official Receiver and/or Administrator/Executor for their fees to cover costs of their time & work, eg.

"Oneigenlijke opheffing


Van opheffing is sprake indien het actief van de boedel onvoldoende is om na betaling van de faillissementskosten inclusief het salaris van de curator de boedelcrediteuren alsmede de fiscus en (de bevoorrechte vorderingen gelijk in rang aan de fiscus van ) de bedrijfsvereniging te voldoen. De onderhavige regeling is gebaseerd op het bepaalde in artikel 19 lid 2 tweede zin Invorderingswet 1990, erop neerkomende dat de Ontvanger zonder meer gerechtigd is bij de curator het bedrag van de belastingvordering op te eisen. Alvorens een dergelijk voorstel door de curator kan worden gedaan, dient hij zich ervan te overtuigen of de aanslagen van de fiscus en bedrijfsvereniging nog voor vermindering vatbaar zijn. De curator maakt een concept-financieel eindverslag hetwelk hij vergezeld doet gaan van zijn voorstel tot opheffing. Daarin dient hij aan te geven op welke wijze hij het actief onder de boedelcrediteuren denkt te verdelen. Daarbij dient rekening te worden gehouden met de bijzondere omstandigheden van het geval waaronder de mogelijke preferenties.
[Terug naar boven]

Vervolgens wordt dit concept-financieel eindverslag door de rechter-commissaris beoordeeld en indien de zaak daarvoor vatbaar schijnt, draagt deze het faillissement voor voor opheffing. Aan de hand van dit voorstel stelt de rechtbank het salaris en de verschotten vast in een salarisbeschikking. Deze beschikking wordt naar de curator gezonden met verzoek om die gegevens in het financieel eindverslag te verwerken en het definitief financieel eindverslag (volgens bijlage 2 bij deze richtlijnen) ter goedkeuring aan de rechter-commissaris te zenden. Wanneer de rechter-commissaris dit eindverslag heeft goedgekeurd, deelt de griffie dit aan de curator mede onder terugzending van het goedgekeurde verslag. Daarbij wordt aangegeven op welke datum de opheffing zal worden behandeld door de rechtbank. Ook in die gevallen zal de griffie er zorg voor dragen dat de gefailleerde tegen dat tijdstip wordt opgeroepen. Uiterlijk twee weken vóór de dag waarop de opheffing wordt behandeld dient de curator aan de rechter-commissaris te doen toekomen de dagafschriften van bank- en eventuele girorekeningen waaruit blijkt dat de crediteuren overeenkomstig het goedgekeurde financieel eindverslag zijn betaald en het saldo van de rekeningen op '0' eindigt."

ref. http://www.rechtspraak.nl/reglementen/faillricht/8.htm

An reference from English law:

"The trustee will tell the creditors how much money will be shared out in the bankruptcy. Creditors then have to make their formal claims by a certain date. The costs of the bankruptcy proceedings are paid first from the money that is available. The costs include fees that the Official Receiver or the insolvency practitioner has to take from your assets when they are sold and a fee for the work. Claims from your employees and Government departments such as the Inland Revenue, HM Customs and Excise and the Department of Social Security might be paid next."

ref. http://www.insolvency.co.uk/legal/bankrfaq.htm

All of which I hope helps!


Selected response from:

Adam Smith
United Kingdom
Grading comment
Hartelijk dank! Ook voor de uitgebreide toelichting. Jammergenoeg kan ik maar vier punten geven, maar ze zijn ruimschoots verdiend!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4salary disposition
Chantal Henno
3Fee claim / claim for fees [by the (Official) Receiver or Administrator]
Adam Smith


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
salary disposition


Explanation:
zoals in : The provosts/deans shall be responsible for seeing that terminating employees are asked to complete the College Exit Interview Questionnaire and Salary Disposition Form before their departure. (Zie link)


    inside.jsr.vccs.edu/_policies/Section%203/3-16.doc
Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 12

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Fee claim / claim for fees [by the (Official) Receiver or Administrator]


Explanation:
I think that "salarisbeschikking" refers to the claims made by the Official Receiver and/or Administrator/Executor for their fees to cover costs of their time & work, eg.

"Oneigenlijke opheffing


Van opheffing is sprake indien het actief van de boedel onvoldoende is om na betaling van de faillissementskosten inclusief het salaris van de curator de boedelcrediteuren alsmede de fiscus en (de bevoorrechte vorderingen gelijk in rang aan de fiscus van ) de bedrijfsvereniging te voldoen. De onderhavige regeling is gebaseerd op het bepaalde in artikel 19 lid 2 tweede zin Invorderingswet 1990, erop neerkomende dat de Ontvanger zonder meer gerechtigd is bij de curator het bedrag van de belastingvordering op te eisen. Alvorens een dergelijk voorstel door de curator kan worden gedaan, dient hij zich ervan te overtuigen of de aanslagen van de fiscus en bedrijfsvereniging nog voor vermindering vatbaar zijn. De curator maakt een concept-financieel eindverslag hetwelk hij vergezeld doet gaan van zijn voorstel tot opheffing. Daarin dient hij aan te geven op welke wijze hij het actief onder de boedelcrediteuren denkt te verdelen. Daarbij dient rekening te worden gehouden met de bijzondere omstandigheden van het geval waaronder de mogelijke preferenties.
[Terug naar boven]

Vervolgens wordt dit concept-financieel eindverslag door de rechter-commissaris beoordeeld en indien de zaak daarvoor vatbaar schijnt, draagt deze het faillissement voor voor opheffing. Aan de hand van dit voorstel stelt de rechtbank het salaris en de verschotten vast in een salarisbeschikking. Deze beschikking wordt naar de curator gezonden met verzoek om die gegevens in het financieel eindverslag te verwerken en het definitief financieel eindverslag (volgens bijlage 2 bij deze richtlijnen) ter goedkeuring aan de rechter-commissaris te zenden. Wanneer de rechter-commissaris dit eindverslag heeft goedgekeurd, deelt de griffie dit aan de curator mede onder terugzending van het goedgekeurde verslag. Daarbij wordt aangegeven op welke datum de opheffing zal worden behandeld door de rechtbank. Ook in die gevallen zal de griffie er zorg voor dragen dat de gefailleerde tegen dat tijdstip wordt opgeroepen. Uiterlijk twee weken vóór de dag waarop de opheffing wordt behandeld dient de curator aan de rechter-commissaris te doen toekomen de dagafschriften van bank- en eventuele girorekeningen waaruit blijkt dat de crediteuren overeenkomstig het goedgekeurde financieel eindverslag zijn betaald en het saldo van de rekeningen op '0' eindigt."

ref. http://www.rechtspraak.nl/reglementen/faillricht/8.htm

An reference from English law:

"The trustee will tell the creditors how much money will be shared out in the bankruptcy. Creditors then have to make their formal claims by a certain date. The costs of the bankruptcy proceedings are paid first from the money that is available. The costs include fees that the Official Receiver or the insolvency practitioner has to take from your assets when they are sold and a fee for the work. Claims from your employees and Government departments such as the Inland Revenue, HM Customs and Excise and the Department of Social Security might be paid next."

ref. http://www.insolvency.co.uk/legal/bankrfaq.htm

All of which I hope helps!




Adam Smith
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1145
Grading comment
Hartelijk dank! Ook voor de uitgebreide toelichting. Jammergenoeg kan ik maar vier punten geven, maar ze zijn ruimschoots verdiend!

Willemina