KudoZ home » Dutch to English » Law/Patents

elk voor zich

English translation: Each...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:elk voor zich
English translation:Each...
Entered by: Adam Smith

11:43 Dec 29, 2002
Dutch to English translations [Non-PRO]
Law/Patents
Dutch term or phrase: elk voor zich
Dit is van een overeenkomst niet-invordering.

"Partijen verklaren dat overhavige overeenkomst wordt aangegaan onder de navolgende - elk voor zich - ontbindende voorwaarden."
Willemina Hagenauw
Each...
Explanation:
Something like:

...the following [conditions], each of which are grounds / conditions for rescinding / terminating the contract/agreement.




--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-29 21:24:40 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

- Additional notes -

From Van Dale: elk (onb.vnw.)

1 [zelfst.] iedere persoon of zaak uit een beperkt aantal
2 [bijv.] al de personen of zaken van de genoemde soort apart beschouwd

and,

zich (wdk.vnw.)

1 [voorwerpsvorm 3e pers. van alle getallen en geslachten]
2 [voorwerpsvorm 2e pers. beleefdheidsvorm]

Some examples,

\"Sedertdien zijn er 125 mutaties geïdentificeerd van 8 verschillende genen die elk voor zich een vorm van hyperytrofe cardiomyopathie kunnen veroorzaken.\"

ref. http://www.felissana.demon.nl/dutch/text/wrkgrp1.html

In een omgeving van fragmenten die niet alleen heel verschillend zijn, maar elk voor zich ook krachtig (zoals de Nieuwe Leeuwarderweg, het Noord-Hollands Kanaal, de groene wig en de naoorlogse woongebieden), past niet de retoriek van ruimtelijke integratie met de omgeving.

ref. http://www.europan.nl/europan6/uitslag_amsterdam_nl.html

Men kan opwerpen dat de eenheid hier evenwel slechts bestaat in het feit dat al die dingen, elk voor zich en als totaliteit, aan de mens een bepaalde kracht schenken.

ref. http://www.telebyte.nl/~janbakel/entracte/hetgemis.htm
Selected response from:

Adam Smith
United Kingdom
Grading comment
Thanks for your help!

Willemina

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Individuallyxxxjarry
5every man for himself
João Carlos Pijnappel
4Each...
Adam Smith
4Each separatelyJonathan Todd
3independently
EdithK


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Each separately


Explanation:
Or something along those lines

Jonathan Todd
Netherlands
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
every man for himself


Explanation:
or everyone for himself

João Carlos Pijnappel
Native speaker of: Portuguese
PRO pts in pair: 18

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
independently


Explanation:
.

EdithK
Switzerland
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 241

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Each...


Explanation:
Something like:

...the following [conditions], each of which are grounds / conditions for rescinding / terminating the contract/agreement.




--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-29 21:24:40 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

- Additional notes -

From Van Dale: elk (onb.vnw.)

1 [zelfst.] iedere persoon of zaak uit een beperkt aantal
2 [bijv.] al de personen of zaken van de genoemde soort apart beschouwd

and,

zich (wdk.vnw.)

1 [voorwerpsvorm 3e pers. van alle getallen en geslachten]
2 [voorwerpsvorm 2e pers. beleefdheidsvorm]

Some examples,

\"Sedertdien zijn er 125 mutaties geïdentificeerd van 8 verschillende genen die elk voor zich een vorm van hyperytrofe cardiomyopathie kunnen veroorzaken.\"

ref. http://www.felissana.demon.nl/dutch/text/wrkgrp1.html

In een omgeving van fragmenten die niet alleen heel verschillend zijn, maar elk voor zich ook krachtig (zoals de Nieuwe Leeuwarderweg, het Noord-Hollands Kanaal, de groene wig en de naoorlogse woongebieden), past niet de retoriek van ruimtelijke integratie met de omgeving.

ref. http://www.europan.nl/europan6/uitslag_amsterdam_nl.html

Men kan opwerpen dat de eenheid hier evenwel slechts bestaat in het feit dat al die dingen, elk voor zich en als totaliteit, aan de mens een bepaalde kracht schenken.

ref. http://www.telebyte.nl/~janbakel/entracte/hetgemis.htm

Adam Smith
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1145
Grading comment
Thanks for your help!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mónica alfonso
5 hrs

disagree  xxxjarry: "Elk voor zich" cannot refer to things, only to natural or legal persons.
5 hrs
  -> I understand where confusion could arise regarding this clause, but disagree with the grammatical statement. Please see above.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Individually


Explanation:
Parties hereby agree that the contract under review is entered into under the following resolutive conditions (or suspensive conditions, depending on the context) applicable to each of them individually.

xxxjarry
South Africa
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 3855

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Satie
5 mins

agree  writeaway
45 mins