KudoZ home » Dutch to English » Medical: Pharmaceuticals

optrekken van spuiten, inclusief dosiscalibratie

English translation: syringe filling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:optrekken van spuiten
English translation:syringe filling
Entered by: Tina Vonhof

23:58 Feb 15, 2008
Dutch to English translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / description of laboratory
Dutch term or phrase: optrekken van spuiten, inclusief dosiscalibratie
In dit document staat één paragraaf met technische text, namelijk een beschrijving van productieruimtes voor geneesmiddelen. Kan iemand mij helpen met het volgende stukje in < >:

... Verder is er een opslag/weegruimte voor niet actieve materialen. De LAF-kast in deze kamer wordt ook gebruikt voor het .

De voorafgaande en de volgende zin gaan over andere onderdelen van het lab.
Tina Vonhof
Canada
syringe filling and dose calibration
Explanation:
Voor LAF kast: http://www.proz.com/kudoz/925739
Syringe filling en dose calibration are common phrases.
Vraag is of dosiscalibratie mbt van een speciaal apparaat gaat of niet, maar de oorspronkelijke tekst verwijst ook niet naar een speciale werkwijze.
Selected response from:

Lianne van de Ven
United States
Grading comment
Thank you. Indeed common phrases in English - it was the Dutch that had me mystified.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1syringe filling and dose calibration
Lianne van de Ven
3filling syringes, including dose calibrationHarry Borsje


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
syringe filling and dose calibration


Explanation:
Voor LAF kast: http://www.proz.com/kudoz/925739
Syringe filling en dose calibration are common phrases.
Vraag is of dosiscalibratie mbt van een speciaal apparaat gaat of niet, maar de oorspronkelijke tekst verwijst ook niet naar een speciale werkwijze.



    Reference: http://www.idspackaging.com/packaging/us/prosys_innovative_p...
    Reference: http://www.amercare.co.uk/Datasheets/ADD%20Pet%20v4.pdf
Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Thank you. Indeed common phrases in English - it was the Dutch that had me mystified.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  analytical
17 hrs

35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
filling syringes, including dose calibration


Explanation:
'Filling of' lijkt me in dit verband beter passen dan 'drawing up into', maar dat kan ook (zie ref.). Misschien betreft het onderwerp van de ref. (vloeibare stralingsbron) wel precies het soort dosis dat hier wordt bedoeld.



    Reference: http://www.jacmp.org/index.php/jacmp/article/viewFile/2565/1...
Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Bedankt voor je hulp en de website.