KudoZ home » Dutch to English » Medical

BHV-er

English translation: bedrijfshulpverlener


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:BHV-er
English translation:bedrijfshulpverlener
Entered by: Chris Hopley

10:28 Jan 15, 2004
Dutch to English translations [Non-PRO]
Medical
Dutch term or phrase: BHV-er
first aid probably. What does it stand for?
Andre de Vries
United Kingdom
Bedrijfshulpverlening
Explanation:
Bedrijfs Hulpverlening ( BHV)
Home >. Bedrijfs Hulpverlening ( BHV). Bedrijven krijgen er steeds
meer mee te maken: Bedrijfs Hulp Verlening. De vroegere ehbo ers ...
www.medisan.nl/nl/dept_104.html - 6k - Cached - Similar pages

Bedrijfs Hulpverlening
Eerst even een muziekje. Les pakketten. Bedrijfshulpverlening. Medisch
en Brandtechnisch. Datum: Januari 2003. Geachte mevrouw, heer,. ...
home.wanadoo.nl/jansmit/onderw/bhv.htm


--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 10:31:27 (GMT)
--------------------------------------------------

Cursus Bedrijfshulpverlening
Met een diploma Bedrijfshulpverlening van Stichting Bedrijfshulpverlening
Nederland ben je altijd geslaagd. Welkom op de vernieuwde ...
Description: Met informatie over de cursus, de subsidies en u kunt een brochure aanvragen.
Category: World > Nederlands > Onderwijs > Volwassenenonderwijs
www.stibened.nl/ - 6k - Cached - Similar pages

Bedrijfshulpverlening.
KvK Arnhem 10044560. Bedrijfshulpverlening. De ... zien. De cursus Bedrijfshulpverlening
wordt door regionale opleidingsinstituten gegeven. ...
Description: Verzorgt opleidingen bedrijfshulpverlener, EHBO en reanimatie op de werkplek.
Category: World > Nederlands > Zakelijk > Cursussen en Opleidingen > Vak
www.bhvnijmegen.nl/


--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 10:34:15 (GMT)
--------------------------------------------------

Bedrijfshulpverlening would be the department title.
Selected response from:

Dave Greatrix
United Kingdom
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8bedrijfshulpverlener
Chris Hopley
5 +2Bedrijfshulpverlening
Dave Greatrix


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Bedrijfshulpverlening


Explanation:
Bedrijfs Hulpverlening ( BHV)
Home >. Bedrijfs Hulpverlening ( BHV). Bedrijven krijgen er steeds
meer mee te maken: Bedrijfs Hulp Verlening. De vroegere ehbo ers ...
www.medisan.nl/nl/dept_104.html - 6k - Cached - Similar pages

Bedrijfs Hulpverlening
Eerst even een muziekje. Les pakketten. Bedrijfshulpverlening. Medisch
en Brandtechnisch. Datum: Januari 2003. Geachte mevrouw, heer,. ...
home.wanadoo.nl/jansmit/onderw/bhv.htm


--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 10:31:27 (GMT)
--------------------------------------------------

Cursus Bedrijfshulpverlening
Met een diploma Bedrijfshulpverlening van Stichting Bedrijfshulpverlening
Nederland ben je altijd geslaagd. Welkom op de vernieuwde ...
Description: Met informatie over de cursus, de subsidies en u kunt een brochure aanvragen.
Category: World > Nederlands > Onderwijs > Volwassenenonderwijs
www.stibened.nl/ - 6k - Cached - Similar pages

Bedrijfshulpverlening.
KvK Arnhem 10044560. Bedrijfshulpverlening. De ... zien. De cursus Bedrijfshulpverlening
wordt door regionale opleidingsinstituten gegeven. ...
Description: Verzorgt opleidingen bedrijfshulpverlener, EHBO en reanimatie op de werkplek.
Category: World > Nederlands > Zakelijk > Cursussen en Opleidingen > Vak
www.bhvnijmegen.nl/


--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 10:34:15 (GMT)
--------------------------------------------------

Bedrijfshulpverlening would be the department title.


Dave Greatrix
United Kingdom
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 1747
Grading comment
thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson
29 mins

agree  Mirjam Bonne-Nollen
3 hrs

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
bedrijfshulpverlener


Explanation:
Duties include first aid, but also organising people in the event of an evacuation, etc., etc. See also previous question (link below).

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 25 mins (2004-01-15 14:54:02 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

For what it\'s worth, a BHV-er is not a first aider. The Dutch for a first aider is EHBO-er. Where I work, there are EHBO-ers and BHV-ers. The EHBO-ers are only trained in first aid (surprise, surprise), whereas BHV-ers receive specialist training once a year from the fire and rescue services in how to clear buildings without creating panic, how to tackle a minor fire, etc. *as well as* first aid skills.


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/118705
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 2117

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Miriam Linschoten, PhD
3 mins

agree  AllisonK: yup
9 mins

agree  Dave Greatrix: Chris you're the moderator, time to moderate IMHO. I think Yvanaf is taking the pi**!
16 mins
  -> I think it's already pretty clear that he's talking out of his BHV. I don't think I could add anything to make it clearer...

agree  Kate Hudson
30 mins

agree  GertV: Inderdaad.
36 mins

agree  moya
1 hr

agree  Mirjam Bonne-Nollen
3 hrs

agree  Erica Magielse: Zeker weten!
3 hrs




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): Michael Joseph Wdowiak Beijer