KudoZ home » Dutch to English » Medical (general)

te verminderen

English translation: -nonsens-


18:56 Jun 15, 2005
Dutch to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / verb use
Dutch term or phrase: te verminderen
This is another medical question:

Therapievoorstel:
Tranxene 2x 5 mg
+ 10 mg te verminderen
bgranger
Netherlands
English translation:-nonsens-
Explanation:
Ik had het vermoeden dat hier nonsens staat, en ik heb het even aan mijn huisarts gevraagd. Hij zegt: "Dit vind ik een contradictio in terminis. Zelf als je de + vertaald als "en"
klopt het verhaal niet. We starten soms medicatie op bv 2mg en vermeerderen wekelijks met 2mg.
Of om af te kicken schrijven we : nu 10 mg , wekelijks met 2mg af te e verminderen. Maar ook dat klopt niet met de opgegeven cijfers.
Selected response from:

Paul Peeraerts
Grading comment
Dank u voor de aantekeningen. Dit verklaart veel . . .
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4decrease
WIDIC
4decrement
Francina
3-nonsens-
Paul Peeraerts


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
decrease


Explanation:
reduce

WIDIC
Germany
Works in field
Native speaker of: German

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
decrement


Explanation:
"decrement" is the term used in medical terminology (process of decreasing)


    Reference: http://www.tarceva.com/tarceva/professional/prescribing/dosi...
    Reference: http://64.233.167.104/search?q=cache:BJr0co3SY-EJ:www.uic.ed...
Francina
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 137
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
-nonsens-


Explanation:
Ik had het vermoeden dat hier nonsens staat, en ik heb het even aan mijn huisarts gevraagd. Hij zegt: "Dit vind ik een contradictio in terminis. Zelf als je de + vertaald als "en"
klopt het verhaal niet. We starten soms medicatie op bv 2mg en vermeerderen wekelijks met 2mg.
Of om af te kicken schrijven we : nu 10 mg , wekelijks met 2mg af te e verminderen. Maar ook dat klopt niet met de opgegeven cijfers.


Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dank u voor de aantekeningen. Dit verklaart veel . . .