KudoZ home » Dutch to English » Other

eerste kantoor

English translation: first registration office/register office


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:eerste kantoor
English translation:first registration office/register office
Entered by: Evert DELOOF-SYS

17:48 Mar 21, 2002
Dutch to English translations [PRO]
/ Vlaams
Dutch term or phrase: eerste kantoor
Dit is weer een Vlaamse uitdrukking. "De eerstaanwezend inspecteur van het eerste kantoor der registratie". Wordt hier hoofdkantoor bedoeld?
Willemina Hagenauw
first registration office/register office
Explanation:
Naar analogie met de nummering van de
hypotheekkantoren, worden de registratiekantoren genummerd afhankelijk van de gemeente waar het onroerend goed gelegen is of van de gemeente waar de natuurlijke persoon gedomicilieerd is of de betreffende vennootschap gevestigd is. Vaak bestaan er meerdere kantoren voor één gemeente ofwel groepeert één kantoor meerdere gemeenten. Elk kantoor heeft een eigen telefoonnummer, een faxnummer en een bankrekeningnummer.

Voor wat de hypotheekkantoren betreft omvat het administratief arrondissement Brussel zeven hypotheekbewaringen, bevoegd voor volgende gemeenten :

eerste kantoor : deel van de stad Brussel en de gemeenten Etterbeek en Sint-Joost-ten-Node,

tweede kantoor : gemeenten Anderlecht, Vorst, Sint-Gillis, Ukkel en Watermaal-Bosvoorde,

derde kantoor : deel van de stad Brussel en de gemeenten Sint-Agatha-Berchem, Evere, Ganshoren, Jette, Koekelberg en Schaarbeek,

vierde kantoor : gemeenten in Vlaams-Brabant gelegen ten zuidwesten van Brussel (Halle, Sint-Genesius-Rode, Galmaarden, ... en Steenokkerzeel en Zaventem),

vijfde kantoor : gemeenten Oudergem, Elsene, Sint-Jans-Molenbeek, Sint-Lambrechts-Woluwe en Sint-Pieters-Woluwe.

zesde kantoor : gemeenten in Vlaams-Brabant gelegen ten noorden en noord-oosten van Brussel (Kraainem, Vilvoorde, Grimbergen, ...)

zevende kantoor : gemeenten van Vlaams-Brabant gelegen ten noorden en noord-westen van Brussel (Sint-Pieters-Leeuw, Ternat, Lennik,

http://www.brunot.be/N750.htm

De registratiekantoren voor het Brussels Gewest zijn te Brussel, Regentschapsstraat 54 gevestigd (in de onmiddellijke nabijheid van het Justitiepaleis).
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank Evert! Geweldig! Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4first registration office/register office
Evert DELOOF-SYS
4blijft wel niet veel anders over,
Elisabeth Ghysels


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
blijft wel niet veel anders over,


Explanation:
maar zo heel erg typisch vlaams is het niet; bovendien vind ik het noch als 'eerste kantoor der registratie' noch als 'hoofdkantoor der registratie' op het web, terwijl gewoon 'kantoor der registratie' toch wel 28 keer voorkomt.
Raar.
Groeten,

Nikolaus

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 168

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
first registration office/register office


Explanation:
Naar analogie met de nummering van de
hypotheekkantoren, worden de registratiekantoren genummerd afhankelijk van de gemeente waar het onroerend goed gelegen is of van de gemeente waar de natuurlijke persoon gedomicilieerd is of de betreffende vennootschap gevestigd is. Vaak bestaan er meerdere kantoren voor één gemeente ofwel groepeert één kantoor meerdere gemeenten. Elk kantoor heeft een eigen telefoonnummer, een faxnummer en een bankrekeningnummer.

Voor wat de hypotheekkantoren betreft omvat het administratief arrondissement Brussel zeven hypotheekbewaringen, bevoegd voor volgende gemeenten :

eerste kantoor : deel van de stad Brussel en de gemeenten Etterbeek en Sint-Joost-ten-Node,

tweede kantoor : gemeenten Anderlecht, Vorst, Sint-Gillis, Ukkel en Watermaal-Bosvoorde,

derde kantoor : deel van de stad Brussel en de gemeenten Sint-Agatha-Berchem, Evere, Ganshoren, Jette, Koekelberg en Schaarbeek,

vierde kantoor : gemeenten in Vlaams-Brabant gelegen ten zuidwesten van Brussel (Halle, Sint-Genesius-Rode, Galmaarden, ... en Steenokkerzeel en Zaventem),

vijfde kantoor : gemeenten Oudergem, Elsene, Sint-Jans-Molenbeek, Sint-Lambrechts-Woluwe en Sint-Pieters-Woluwe.

zesde kantoor : gemeenten in Vlaams-Brabant gelegen ten noorden en noord-oosten van Brussel (Kraainem, Vilvoorde, Grimbergen, ...)

zevende kantoor : gemeenten van Vlaams-Brabant gelegen ten noorden en noord-westen van Brussel (Sint-Pieters-Leeuw, Ternat, Lennik,

http://www.brunot.be/N750.htm

De registratiekantoren voor het Brussels Gewest zijn te Brussel, Regentschapsstraat 54 gevestigd (in de onmiddellijke nabijheid van het Justitiepaleis).

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 1278
Grading comment
Hartelijk dank Evert! Geweldig! Willemina