KudoZ home » Dutch to English » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

vallende lijnen

English translation: converging (vertical) lines


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:vallende lijnen
English translation:converging (vertical) lines
Entered by: Robert Allwood

11:37 Mar 31, 2007
Dutch to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Photography/Imaging (& Graphic Arts)
Dutch term or phrase: vallende lijnen
Als we dichtbij staan en de camera omhoog moeten richten om het hele gebouw te fotograferen krijgen we een perspectivische vertekening. We noemen dit ook wel de vallende lijnen. Het gebouw lijkt achterover te vallen.
Camera tutorial. 'converging vertical lines'?
Robert Allwood
converging (vertical) lines
Explanation:
You already gave the answer yourself. Most often the word "vertical" is left out.
Selected response from:

avantix
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4converging (vertical) lines
avantix
2falling lines
Els Spin


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
converging (vertical) lines


Explanation:
You already gave the answer yourself. Most often the word "vertical" is left out.

avantix
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker:


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dave Calderhead
46 mins
  -> Bedankt allemaal

agree  Saskia Steur
2 hrs
  -> Bedankt allemaal

agree  Jack den Haan
1 day1 hr
  -> Bedankt allemaal

agree  Wouter van Kampen
1 day14 hrs
  -> Bedankt allemaal

17 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
falling lines


Explanation:
Ik heb hier helemaal geen verstand van, maar 'falling lines' komt wel een enkele keer voor op het web.
In de wikipedia wordt uitgelegd hoe je 'falling lines' kunt voorkomen; ik heb niet alles doorgelezen, maar misschien kun je uit de tekst een 'fraaiere' term halen.


    Reference: http://wiki.panotools.org/Perspective_correction
Els Spin
Netherlands
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  avantix: Ik kan me niet herinneren dat ik deze uitdrukking in de tientallen jaren dat ik fotografeer ooit ben tegengekomen.
20 mins
  -> Hij komt ook maar een paar keer voor onder de noemer fotografie als je Googlet. Zelf heb ik er helemaal geen verstand van. Maar misschien dat de wikipedia een mooie term heeft bij de link naar 'correction perspective'.

neutral  Saskia Steur: Deze uitdrukking ken ik in de fotografie ook niet
2 hrs