KudoZ home » Dutch to English » Tech/Engineering

deurmachine

English translation: door driver


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:deurmachine
English translation:door driver
Entered by: Henk Peelen

14:23 Jul 7, 2003
Dutch to English translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
Dutch term or phrase: deurmachine
"Vrij profiel deurmachine/afzuigwagen in verband met slingeren van eventuele kabels."

Dit komt uit een aanbesteding voor het repareren van schoorstenen.
Willemina Hagenauw
motor + drive
Explanation:
deurmachine lijkt beslist te bestaan het is de aandrijving (motor + overbrenging) voor de deur.

Internetreferentie:
Deursysteem — Een deursysteem bestaat uit een deurmachine die gemonteerd is op de liftkooi. De deurmachine bestaat meestal uit een motor met een reductiekast. Moderne deurmotoren worden aangedreven d.m.v. een frequentie-omzetter.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank Henk, het is een "door driver", zie ook: http://216.239.51.104/search?q=cache:6SGjs-bIJ5sJ:www.doorengineering.com/750operator.html+%22door+driver%22+lift&hl=en&ie=UTF-8

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3motor + drive
Henk Peelen
1looks like a machine translation from a cheap labour country
Edward Vreeburg


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
looks like a machine translation from a cheap labour country


Explanation:
Free doormachine/ventilationcar (from something?) ...
They probably mean:
" Maak het profiel van de ..dinges-machine/afzuigwagen (??) schoon van eventuele rondslingerde kabels..."

What language is the original?


Edward Vreeburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 12

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
motor + drive


Explanation:
deurmachine lijkt beslist te bestaan het is de aandrijving (motor + overbrenging) voor de deur.

Internetreferentie:
Deursysteem — Een deursysteem bestaat uit een deurmachine die gemonteerd is op de liftkooi. De deurmachine bestaat meestal uit een motor met een reductiekast. Moderne deurmotoren worden aangedreven d.m.v. een frequentie-omzetter.


    Reference: http://www.otis.com/glossary/0,1374,CLI11_RES1,00.html
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 756
Grading comment
Hartelijk dank Henk, het is een "door driver", zie ook: http://216.239.51.104/search?q=cache:6SGjs-bIJ5sJ:www.doorengineering.com/750operator.html+%22door+driver%22+lift&hl=en&ie=UTF-8

Willemina