KudoZ home » Dutch to English » Transport / Transportation / Shipping

het stellen van de tweede man

English translation: assistant driver


19:44 Feb 21, 2005
Dutch to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
Dutch term or phrase: het stellen van de tweede man
vertrekprocedure in samenhang met de centrale deurbediening, defecte dodemaninstallatie en het stellen van de tweede man.

trains - second driver ?
Andre de Vries
United Kingdom
English translation:assistant driver
Explanation:
Subject Transport (TR)
EN
(1)
TERM tweede man(op een krachtvoertuig)

Reference Lex.ferrov.
EN
(1)
TERM assistant driver

Reference Lex.ferrov.

Note {NTE} only used in America:helper
(2)
TERM helper

Reference Lex.ferrov.

Note {NTE} only used in America:helper

NB:
Bepaalde functies kunnen slechts als “veilig” worden beschouwd indien in de exploitatie van het materieel de juiste procedures worden gehanteerd (bijvoorbeeld: vertrekprocedure in samenhang met
de centrale deurbediening, defecte dodemaninstallatie en het stellen van de tweede man.). De beoordeling van deze procedures valt buiten deze norm en zal bij het verstrekken van het veiligheidsattest plaatsvinden
http://216.239.59.104/search?q=cache:aGttxkDc0KAJ:www.ivw.nl...
Selected response from:

writeaway
Grading comment
many thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1assistant driver
writeaway
3second driverRené Knoop


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
second driver


Explanation:
As a rule: dictate a second driver, or: name a second driver.
In the US second engineer.

René Knoop
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
assistant driver


Explanation:
Subject Transport (TR)
EN
(1)
TERM tweede man(op een krachtvoertuig)

Reference Lex.ferrov.
EN
(1)
TERM assistant driver

Reference Lex.ferrov.

Note {NTE} only used in America:helper
(2)
TERM helper

Reference Lex.ferrov.

Note {NTE} only used in America:helper

NB:
Bepaalde functies kunnen slechts als “veilig” worden beschouwd indien in de exploitatie van het materieel de juiste procedures worden gehanteerd (bijvoorbeeld: vertrekprocedure in samenhang met
de centrale deurbediening, defecte dodemaninstallatie en het stellen van de tweede man.). De beoordeling van deze procedures valt buiten deze norm en zal bij het verstrekken van het veiligheidsattest plaatsvinden
http://216.239.59.104/search?q=cache:aGttxkDc0KAJ:www.ivw.nl...

writeaway
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 14
Grading comment
many thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lawyer-Linguist
12 hrs