KudoZ home » Dutch to French » Bus/Financial

vennootschappelijke huishouding

French translation: l'organisation de l'entreprise


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:vennootschappelijke huishouding
French translation:l'organisation de l'entreprise
Entered by: Karina Vermeylen

17:27 Jan 24, 2004
Dutch to French translations [PRO]
Bus/Financial
Dutch term or phrase: vennootschappelijke huishouding
Binnen (société) heeft te gelden dat ook ten aanzien van de zg vennootschappelijke formaliteiten, de bijeenroeping, de voorbereiding, het verloop, de verslaggeving en de opvolging van vergaderingen, sprake is van een verzwaarde zorgvuldigheidsplicht jegens de minderheidsaandeelhouder.

De Minderheidsaandeelhouder is van oordeel dat ook op het punt van de vennootschappelijke huishouding ten minste gegronde redenen bestaan om aan een juist beleid te twijfelen.

Je sais, les phrases sont alambiquées....mais c'est un avocat qui parle ... ;-)

J'ai comme l'idée qu'il s'agit de la marche de tous les jours de la société, mais n'en suis pas sûre - et comment appelle-t-on cela en français ?
Elisabeth Toda-v.Galen
France
l'organisation de l'entreprise
Explanation:
c'est la solution que je te propose vu le contexte.
'vennootschappelijke huishouding' veut dire 'management'
Selected response from:

Karina Vermeylen
Grading comment
Ca me va tout à fait.

Merci beaucoup
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5l'organisation de l'entrepriseKarina Vermeylen
1vennootschappelijkpapez


Discussion entries: 1





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
vennootschappelijk


Explanation:
In zoverre ik het kan overzien wordt deze term op deze wijze in het nederlands niet toegepast. Voor een correcte vertaling is het misschien de moeite waard in de vlaamse taal naar een juiste vertaling te zoeken.
Id alleen maar als tip bedoeld.
Succes ermee

CP

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
l'organisation de l'entreprise


Explanation:
c'est la solution que je te propose vu le contexte.
'vennootschappelijke huishouding' veut dire 'management'

Karina Vermeylen
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 26
Grading comment
Ca me va tout à fait.

Merci beaucoup