KudoZ home » Dutch to French » Education / Pedagogy

van hun mooie kant zien

French translation: n’ont pas que des effets négatifs


21:33 Mar 13, 2008
Dutch to French translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
Dutch term or phrase: van hun mooie kant zien
De hormonen, zoals progesteron en oestrogeen die de ongemakken veroorzaken, laten zich immers ook van hun mooie kant zien. Daardoor komt het dat je gedurende de zwangerschap ook straalt. Een gezondere levensstijl kan hiertoe bijdragen.

Je n'arrive plus à trouver une tournure correcte, aidez-moi svp...
Valérie Cromphaut
Belgium
French translation:n’ont pas que des effets négatifs
Explanation:
Une traduction littérale, avec "hormones" comme sujet, me semble bizarre. Je reformulerais
Selected response from:

hirselina
Grading comment
merci
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +3n’ont pas que des effets négatifshirselina
3se montrent sous leur meilleur jour
Nathalie van Rijsbergen


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
se montrent sous leur meilleur jour


Explanation:
une suggestion

Nathalie van Rijsbergen
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +3
laten zich van hun mooie kant zien
n’ont pas que des effets négatifs


Explanation:
Une traduction littérale, avec "hormones" comme sujet, me semble bizarre. Je reformulerais

hirselina
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
merci

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bernadette schumer
7 hrs
  -> Merci!

agree  daniele toren
7 hrs
  -> Merci!

agree  Elène Klaren
10 hrs
  -> Merci!