KudoZ home » Dutch to French » Finance (general)

het beloop

French translation: jusqu\'à concurrence de


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:het beloop
French translation:jusqu\'à concurrence de
Entered by: Valérie Cromphaut

11:34 Jan 11, 2008
Dutch to French translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Dutch term or phrase: het beloop
Alle rechten, welke een Verzekerde, of na overlijden diens erfgenamen of andere rechtverkrijgenden onder algemene titel, terzake van een ongeval en/of ziekte tegenover derden kan (kunnen) doen gelden terzake van kosten, als bedoeld in deze overeenkomst en voor zover ten gevolge deze overeenkomst de werkelijk geleden schade daaruit door de Verzekeraar wordt vergoed, gaan door het enkele feit der betaling door de Verzekeraar over aan de Verzekeraar, maximaal tot het "beloop" van het door de Verzekeraar betaalde bedrag der uitkering krachtens deze overeenkomst.

conditions générales d'un contrat d'assurance hospitalisation
Valérie Cromphaut
Belgium
jusqu'à concurrence de
Explanation:
...la somme payée
Selected response from:

Dominique Maréchal
Grading comment
merci Dominique
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1jusqu'à concurrence de
Dominique Maréchal
3 +2la somme
Gerda Rijsselaere


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
la somme


Explanation:
'beloop' is hier afgeleid van 'ten belope van'

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jozef-jan markey: inderdaad, het is Vlaams, bv. een aankoop "beloopt" X euro
3 hrs

agree  Sherefedin MUSTAFA
1 day57 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
jusqu'à concurrence de


Explanation:
...la somme payée

Dominique Maréchal
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 8
Grading comment
merci Dominique

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bernadette schumer
2 days4 hrs
  -> Merci Bernadette