KudoZ home » Dutch to French » Finance (general)

last onder dwangsom

French translation: imposer une charge/une obligation sous astreinte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:last onder dwangsom
French translation:imposer une charge/une obligation sous astreinte
Entered by: Martine Etienne

19:16 Feb 22, 2008
Dutch to French translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / rapport
Dutch term or phrase: last onder dwangsom
De AFM ontvangt van de heer XX, namens zijn cliënten behorende tot de minderheidsaandeelhouders in YY, een schriftelijk verzoek om jegens ZZZ de volgende maatregelen te treffen:
a. ZZZ een aanwijzing ofeen last onder dwangsom op te leggen om onverwijld een nieuw persbericht uit te brengen waarin beleggers volledig en juist worden geïnformeerd, waarin ten minste een toelichting wordt gegeven op de aangekondigde ruilverhouding, de ontwikkelingen bij ZZZ en
YYY die de nieuwe ruilverhouding zouden rechtvaardigen, de vraagstelling en inhoud van de fairness
Martine Etienne
Belgium
imposer une charge/une obligation sous astreinte
Explanation:
onder dwangsom = sous astreinte

Selected response from:

Nathalie van Rijsbergen
Belgium
Grading comment
Merci beaucoup.. je connaissais l'astreinte mais "last" me perturbait.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4imposer sous peine d'astreinteYv
3imposer une charge/une obligation sous astreinte
Nathalie van Rijsbergen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
imposer une charge/une obligation sous astreinte


Explanation:
onder dwangsom = sous astreinte



Nathalie van Rijsbergen
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Merci beaucoup.. je connaissais l'astreinte mais "last" me perturbait.

2 days16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
imposer sous peine d'astreinte


Explanation:
imposer sous peine d'astreinte

Yv
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench