KudoZ home » Dutch to French » Finance (general)

koersgevoelig

French translation: pouvant influencer les cours


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:koersgevoelig
French translation:pouvant influencer les cours
Entered by: Martine Etienne

11:57 Feb 23, 2008
Dutch to French translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / rapport
Dutch term or phrase: koersgevoelig
De AFM dient in het onderhavige geval te beoordelen of sprake is van koersgevoelige informatie zoals omschreven in artikel 5:53 lid 1 Wft die niet naar behoren openbaar is gemaakt zoals bedoeld in artikel 5:59 lid 1 Wft juncto artikel 12 Besluit Marktmisbmik Wft. Daarbij wil de AFM er voor de volledigheid op wijzen dat een uitgevende instelling op grond van artikel 5:59 lid 3 Wft uitstel mag nemen van deze onverwijlde verplichting tot openbaarmaking indien wordt voldaan aan de in dit lid genoemde cumulatieve voorwaarden. Er is geen verplichting de AFM in te lichten over genomen uitstel op grond van deze regeling.
Belanghebbenden stellen dat de milverhouding en de beslissing deze milverhouding niet (alleen) te baseren op de secondary exchange ratio koersgevoelig zou zijn, hetgeen zou zijn gebleken uit het koersverloop direct na het persbericht van 16 mei 2007.

Je comprends le sens du mot mais je ne trouve aucune traduction satisfaisante et courte.
Martine Etienne
Belgium
pouvant influencer les cours
Explanation:
des informations qui peuvent avoir une certaine influence sur les cours (de bourse)

--------------------------------------------------
Note added at 3 jours21 heures (2008-02-27 09:55:53 GMT)
--------------------------------------------------

Habituellement, les différentes informations, ou même les rumeurs, peuvent avoir (et ont) une influence sur les cours de bourse. Pour moi, il est clair que c'est ça le sens.
Selected response from:

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Grading comment
Merci !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1pouvant influencer les coursElisabeth Toda-v.Galen
3pouvant être influencée par les coursBernard de Coen
3sensible pour les cours
Sherefedin MUSTAFA


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sensible pour les cours


Explanation:
...

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Elisabeth Toda-v.Galen: ah d'accord, en Belgique alors ;-) En plus, j'avais mis un doute, non pas un désaccord...
3 days20 hrs
  -> http://www.ecu-activities.be/documents/publications/publicat... //

1 day23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pouvant être influencée par les cours


Explanation:
is ook een mogelijke lectuur

Bernard de Coen
Native speaker of: Native in FrenchFrench

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pouvant influencer les cours


Explanation:
des informations qui peuvent avoir une certaine influence sur les cours (de bourse)

--------------------------------------------------
Note added at 3 jours21 heures (2008-02-27 09:55:53 GMT)
--------------------------------------------------

Habituellement, les différentes informations, ou même les rumeurs, peuvent avoir (et ont) une influence sur les cours de bourse. Pour moi, il est clair que c'est ça le sens.

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 80
Grading comment
Merci !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dilshod Madolimov
2 hrs