KudoZ home » Dutch to French » General / Conversation / Greetings / Letters

op eigen bodem

French translation: chez moi / chez eux


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:op eigen bodem
French translation:chez moi / chez eux
Entered by: Catherine Lenoir

15:41 Sep 5, 2006
Dutch to French translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
Dutch term or phrase: op eigen bodem
= sur leurs fonds propres ?

Op eigen bodem zag ik heel wat bedrijven hun eigen CMS bouwen. Vaak ging het om een veredelde database. Ook bedrijven zoals X hadden hun eigen systeem en kwamen daar later toch op terug.
Catherine Lenoir
chez moi / chez eux
Explanation:
De vraag is:
van wie is die "eigen bodem"?
Als het de "eigen bodem" van de auteur is (en grammaticaal is dat het geval) zou ik het vertalen met: "chez moi", "dans mon pays" of iets dergelijks. Als de bodem van de bedrijven is, dan: chez eux. Maar dat lijkt me raar.
Selected response from:

Elène Klaren
Grading comment
merci
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4chez moi / chez euxElène Klaren
2avec leurs propres moyensxxxNMR


Discussion entries: 3





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
chez moi / chez eux


Explanation:
De vraag is:
van wie is die "eigen bodem"?
Als het de "eigen bodem" van de auteur is (en grammaticaal is dat het geval) zou ik het vertalen met: "chez moi", "dans mon pays" of iets dergelijks. Als de bodem van de bedrijven is, dan: chez eux. Maar dat lijkt me raar.


Elène Klaren
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
merci

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paul Peeraerts: Kan inderdaad allebei zijn.
36 mins
  -> dank je wel

agree  Tea Fledderus: Gaat het over Nederland, dan kun je ook zeggen: Hier in Nederland...
1 hr
  -> dank je wel

agree  Dominique Maréchal
1 hr
  -> dank je wel

agree  Pasteur
15 hrs
  -> dank je wel

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
avec leurs propres moyens


Explanation:
suggestie...

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2006-09-06 11:28:24 GMT)
--------------------------------------------------

Ik bedoel hiermee, gebruikmakend van een eigen (al reeds geprogrammeerde) basis. Dus niet in eigen land of thuis, maar met eigen middelen, of met eigen personeel.

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8