KudoZ home » Dutch to French » General / Conversation / Greetings / Letters

listjes lezen

French translation: Overzichten


10:42 Apr 4, 2008
Dutch to French translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
Dutch term or phrase: listjes lezen
"- met kerst of oudejaar: top 100-, top 50–programma’s beluisteren, lijstjes lezen in tijdschriften, tijdaftelling op tv met oudejaar"

Il s'agit d'une enquête sur les habitudes des gens, notamment lors des fêtes : de quelles listes peut-il bien s'agir ici ?
bernadette schumer
Luxembourg
French translation:Overzichten
Explanation:
Terugblikken, jaaroverzichten, "meest in het nieuws in het afgelopen jaar", "de beste dit-of-dat van het afgelopen jaar", Nederlandse kranten staan er in december vol mee.
Selected response from:

Elène Klaren
Grading comment
Merci à tous !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4enquêtes annuellesMollepootje V.
4lire des listesxxxNMR
4OverzichtenElène Klaren


Discussion entries: 2





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Overzichten


Explanation:
Terugblikken, jaaroverzichten, "meest in het nieuws in het afgelopen jaar", "de beste dit-of-dat van het afgelopen jaar", Nederlandse kranten staan er in december vol mee.

Elène Klaren
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
Merci à tous !

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lire des listes


Explanation:
Tout bêtement. Je hebt mensen die daar gek op zijn, en je hebt hele "livres de listes"

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lijstjes lezen
enquêtes annuelles


Explanation:
ou bien: listes annuelles (les meilleurs chansons, les tendences de l'année...)

Mollepootje V.
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch