KudoZ home » Dutch to French » Human Resources

band

French translation: position


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:band
French translation:position
Entered by: Martine Etienne

22:49 Nov 3, 2007
Dutch to French translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Human Resources / contrat d'emploi
Dutch term or phrase: band
De index, of het indexcijfer van de consumptieprijzen zoals dat officieel heet, is een cijfer dat de evolutie weergeeft van de (kleinhandels)prijzen voor een aantal producten en diensten die de « Belg of Luxemburger» veel consumeert. Stijgen de prijzen van de producten en diensten dan stijgt ook de index. Overstijgt de index een bepaald punt, dan worden de lonen automatisch ook verhoogd omwille van de koppeling tussen beide.

Jouw salaris«graad of band» «graad nummer of band letter» blijft behouden. Jouw nieuwe als gevolg van jouw salarisverhoging, is nu .....

J'essaie de trouver une traduction satisfaisante pour band letter.. band et graad nummer.
Martine Etienne
Belgium
position
Explanation:
graadnummer = n° de catégorie
band letter = échelle de position.

C'est ce qui est écrit sur le bulletin de salaire.
Selected response from:

Catherine CHAUVIN
France
Grading comment
Merci !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4position
Catherine CHAUVIN
4lien, liaisonMarc SMULDERS


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lien, liaison


Explanation:
verbondenheid = solidarité

Marc SMULDERS
Native speaker of: Native in FrenchFrench

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
position


Explanation:
graadnummer = n° de catégorie
band letter = échelle de position.

C'est ce qui est écrit sur le bulletin de salaire.

Catherine CHAUVIN
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
Grading comment
Merci !