KudoZ home » Dutch to French » Other

afgekeurd

French translation: déclaré inapte pour le travail/rejeté/


13:58 Mar 24, 2003
Dutch to French translations [Non-PRO]
Dutch term or phrase: afgekeurd
Iemand die last van zijn rug heeft wil een goede stoel. Als hij eerst allerlei formulieren in moet vullen vindt hij dat flauwekul. Maar als iemand achteraf wordt afgekeurd moet het bedrijf kunnen bewijzen dat ze er alles aan gedaan hebben, en een stoel op maat hebben aangeschaft.
Anne Galant
Belgium
French translation:déclaré inapte pour le travail/rejeté/
Explanation:
een loontrekken afkeuren : déclarer un salarié inapte au travail.

Van Dale Groot Woordenboek Nederlands-Frans.

Bon travail

Martine

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 14:05:04 (GMT)
--------------------------------------------------

gelieve een \"loontrekker\" te lezen.

Merci
Selected response from:

Martine Etienne
Belgium
Grading comment
Merci, Martine!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5déclaré inapte pour le travail/rejeté/
Martine Etienne
4déclaré inapte
Anneken


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
déclaré inapte pour le travail/rejeté/


Explanation:
een loontrekken afkeuren : déclarer un salarié inapte au travail.

Van Dale Groot Woordenboek Nederlands-Frans.

Bon travail

Martine

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 14:05:04 (GMT)
--------------------------------------------------

gelieve een \"loontrekker\" te lezen.

Merci

Martine Etienne
Belgium
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 680
Grading comment
Merci, Martine!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bernadette schumer: la 1ère des 2 solutions proposées me semble meilleure
20 mins

agree  Elisabeth Toda-v.Galen: inapte
53 mins

agree  xxxCatherine T.: inapte
1 hr

agree  Els Peleman
1 hr

agree  Karl Supierz
3 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
déclaré inapte


Explanation:
iemand wordt afgekeurd = iemand wordt wordt ongeschikt verklaard, m.a.w. die persoon kan niet meer werken als gevolg van zijn of haar lichamelijke toestand.

HTH

Groetjes,

Anneken


    Van Dale NL-FR
Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch