KudoZ home » Dutch to French » Other

stalen voor aankooponderzoek

French translation: prélèvements pour examen à l'achat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:stalen voor aankooponderzoek
French translation:prélèvements pour examen à l'achat
Entered by: bernadette schumer

14:26 Jan 14, 2004
Dutch to French translations [PRO]
Dutch term or phrase: stalen voor aankooponderzoek
Contrôles vétérinaires effectués par l'Agence pour la Sécurité de la Chaîne ALimentaire :

"Op 05/11/2003 ontvangen we van DGZ-Vlaanderen de melding dat het handgeschreven paspoort van rund nr xxxx er is afgegeven samen met stalen voor aankooponderzoek"
bernadette schumer
Luxembourg
bloedmonsters voor veterinair onderzoek
Explanation:
De dierenarts maakt een sneetje in het oor van het rund en neemt met vloeipapiertjes bloedmonsters om in het laboratorium de ziektes brucellose en leucose te kunnen uitsluiten

"Als de dieren afkomstig zijn van een Belgisch veebeslag moeten ze bij aankomst afzonderlijk worden gehouden. De bedrijfsdierenarts wordt ontboden voor het uitvoeren van het aankooponderzoek dat bestaat uit het identificatieonderzoek, een klinisch onderzoek, een onderzoek op tuberculose en de staalname voor onderzoek op."

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 7 mins (2004-01-14 15:33:34 GMT)
--------------------------------------------------

prélèvements de sang pour la recherche vétérinaire

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 7 mins (2004-01-14 15:33:50 GMT)
--------------------------------------------------

prélèvements de sang pour la recherche vétérinaire
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Un grand merci à tous les 3. Entretemps, j'ai trouvé la traduction officielle : "prélèvements pour examen à l'achat"
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bloedmonsters voor veterinair onderzoek
Gerard de Noord
2monsters voor onderzoek ten behoeve van aankoop; échantillon pour contrôle pour acquisition
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
monsters voor onderzoek ten behoeve van aankoop; échantillon pour contrôle pour acquisition


Explanation:
ik neem aan dat je het in het Frans moet hebben

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bloedmonsters voor veterinair onderzoek


Explanation:
De dierenarts maakt een sneetje in het oor van het rund en neemt met vloeipapiertjes bloedmonsters om in het laboratorium de ziektes brucellose en leucose te kunnen uitsluiten

"Als de dieren afkomstig zijn van een Belgisch veebeslag moeten ze bij aankomst afzonderlijk worden gehouden. De bedrijfsdierenarts wordt ontboden voor het uitvoeren van het aankooponderzoek dat bestaat uit het identificatieonderzoek, een klinisch onderzoek, een onderzoek op tuberculose en de staalname voor onderzoek op."

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 7 mins (2004-01-14 15:33:34 GMT)
--------------------------------------------------

prélèvements de sang pour la recherche vétérinaire

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 7 mins (2004-01-14 15:33:50 GMT)
--------------------------------------------------

prélèvements de sang pour la recherche vétérinaire


    Reference: http://leterme.cdenv.be/paginas/va/diversen/pv2259.htm
Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2
Grading comment
Un grand merci à tous les 3. Entretemps, j'ai trouvé la traduction officielle : "prélèvements pour examen à l'achat"