KudoZ home » Dutch to German » Automotive / Cars & Trucks

aktiewagen

German translation: s.u.


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:aktiewagen
German translation:s.u.

18:41 Feb 15, 2005
Dutch to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
Dutch term or phrase: aktiewagen
Es geht um Unfallverhütungsmaßnahemn auf Autobahnen. Dieser Begriff gehört zu einer Aufzählung von möglichen Hilfsmitteln. Mir fehlt der korrekte deutsche Fachausdruck.
"Rijkwaterstaat beschikt over de volgende mogelijkheden:
*aktiewagen* (ook bekend als pijlwagen).
botsabsorber
tekstwagen
anti-kijkerscherm"
ahartje
Portugal
s.u.
Explanation:
auch eine fahrbare Absperr- oder Vorwarntafel
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Vielen Dank für die Hilfen aller!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Aktionswagen
Hans G. Liepert
4s.u.
Marian Pyritz
3Aktionsfahrzeug
Marinus Vesseur


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Aktionsfahrzeug


Explanation:
Je moet maar wat verzinnen want dit systeem is in Duitsland niet bekend, tenminste niet met zulke gespecialiseerde auto's. Anti-kijkerschermen heb ik hier ook nog nooit gezien. Is toch fijn! Kan het gewoon niet verkeerd worden vertaald.

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2005-02-15 19:11:20 GMT)
--------------------------------------------------

Dat moet ik dus terugnemen, dankzij de link van Hans bij tekstwagen.

Marinus Vesseur
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hans G. Liepert: De aktiewagens zie je (helaas) overal op Duitse autowegen
4 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Aktionswagen


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2005-02-15 19:12:01 GMT)
--------------------------------------------------

Quelle bereits in anderen Fragen genannt

Hans G. Liepert
Switzerland
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 80

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
s.u.


Explanation:
auch eine fahrbare Absperr- oder Vorwarntafel


Marian Pyritz
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 68
Grading comment
Vielen Dank für die Hilfen aller!