KudoZ home » Dutch to German » Bus/Financial

verrichtingen aangaan

German translation: Verpflichtungen eingegangen


12:31 Mar 24, 2003
Dutch to German translations [PRO]
Bus/Financial / Jahresabschluss
Dutch term or phrase: verrichtingen aangaan
"Er werden buiten balans verrichtingen (termijncontracten, deviezenopties en swaps) aangegaan, dit ter dekking van risico's inherent aan deviezen en intresten."
Elke Fehling
German translation:Verpflichtungen eingegangen
Explanation:
Es werden zur Deckung von .... ausserbilanzielle Verpflichtungen eingegangen, die ...
Selected response from:

Hans G. Liepert
Switzerland
Grading comment
Danke, das hätte ich nun auch selbst rausfinden können ;-)!!!!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Verpflichtungen eingegangen
Hans G. Liepert
4buitenbalansverplichtingen = ?
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
buitenbalansverplichtingen = ?


Explanation:
Internetreferenz:
Verhouding tussen de nettorisicolasten (rubriek XI van de resultatenrekening) en het uitstaande brutobedrag op de cliënteel + de buitenbalansverplichtingen met een potentieel kredietrisico.

Ich denke, es sei ein Typo für "buitenbalansverplichtingen", aber weiss die Übersetzung nicht.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 12:42:48 (GMT)
--------------------------------------------------

vielleicht:
Verpflichtungen außer dem Jhresabschluß / der Bilanz eingehen


    Reference: http://www.dexia.com/ne/investors/docs/nl_1299_activiteresul...
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 848

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Verpflichtungen eingegangen


Explanation:
Es werden zur Deckung von .... ausserbilanzielle Verpflichtungen eingegangen, die ...

Hans G. Liepert
Switzerland
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 4266
Grading comment
Danke, das hätte ich nun auch selbst rausfinden können ;-)!!!!