KudoZ home » Dutch to German » Bus/Financial

Indicatieve koers

German translation: Richtkurs


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:Indicatieve koers
German translation:Richtkurs
Entered by: Elke Fehling

10:18 Mar 27, 2003
Dutch to German translations [PRO]
Bus/Financial
Dutch term or phrase: Indicatieve koers
not much context, just a list of screen messages. For example:

Ongeldige stop loss koers. Vul een andere in. Meer info vindt u in de Regels voor limietkoersen.
Elke Fehling
Richtkurs
Explanation:
indicatieve koers = richtkoers = Richtkurs


Internetreferenz:
Devisenkurse 09:10 Uhr =
Wien (APA) - Richtkurs aktuell 26.03. Dollar/Euro 1,0709 1,0667 Pfund/Euro 0,6783 0,6779 Franken/Euro 1,4773 1,4739 Yen/Euro 128,44 128,19 Yen/Dollar 119,95 120,14 Goldfixing London Nachmittag 26.03. Dollar/ Feinunze 329,95 (Schluss) nn
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Richtkurs
Henk Peelen
4Taxkurs
Jacqueline van der Spek


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Taxkurs


Explanation:
Eurodicautom

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 10:23:22 (GMT)
--------------------------------------------------

sorry, forgot the link
http://boersenlexikon.faz.net/taxkurs.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 11:36:27 (GMT)
--------------------------------------------------

Indicatieve koers:

Koers die de beursautoriteiten aan een bepaald effect toekennen om een (realistische) evenwichtskoers in de markt te krijgen, bv. bij een overnamebod of nadat het aandeel lange tijd niet meer genoteerd is.


Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 92

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Richtkurs


Explanation:
indicatieve koers = richtkoers = Richtkurs


Internetreferenz:
Devisenkurse 09:10 Uhr =
Wien (APA) - Richtkurs aktuell 26.03. Dollar/Euro 1,0709 1,0667 Pfund/Euro 0,6783 0,6779 Franken/Euro 1,4773 1,4739 Yen/Euro 128,44 128,19 Yen/Dollar 119,95 120,14 Goldfixing London Nachmittag 26.03. Dollar/ Feinunze 329,95 (Schluss) nn


    Reference: http://www.oekb.at/3/02/30200002.jsp?ui_msg_type=APA
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 848