KudoZ home » Dutch to German » Construction / Civil Engineering

maatvoering

German translation: Vermessung/Hauptvermessungspunkte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:maatvoering
German translation:Vermessung/Hauptvermessungspunkte
Entered by: Elke Adams

19:23 Jul 3, 2007
Dutch to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Dutch term or phrase: maatvoering
Aus den Rahmenbedingungen für den Bau eines Ferienparks:

MAATVOERING en peilen
Door de civiele aannemer zal op een aantal vaste punten in het terrein HOOFDMAATVOERINGSPUNTEN worden vastgelegd. Deze punten zijn weergegeven op de tekening met het nummer: 07-1109. Voor de MAATVOERING van alle wegen, verkavelingen, de plaats van bebouwing, etc. dient men deze tekening aan te houden.

Ich hoffe, einer der Kollegen kann mir helfen.
Silke Varossieau
Vermessung/Hauptvermessungspunkte
Explanation:
Artikel Geodäsie bei Wikipedia.nl (hier taucht maatvoering im ersten Absatz auf) und entsprechend bei Wikipedia.de, man kann weiterlesen in der Unterkategorie Vermessung und Erstellung eines Vermessungsnetzes
Selected response from:

Elke Adams
Germany
Grading comment
Vielen Dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Vermassungasptech
3Vermessung/Hauptvermessungspunkte
Elke Adams


Discussion entries: 1





  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Vermassung


Explanation:
wörtlich

asptech
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 40

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Vermessung/Hauptvermessungspunkte


Explanation:
Artikel Geodäsie bei Wikipedia.nl (hier taucht maatvoering im ersten Absatz auf) und entsprechend bei Wikipedia.de, man kann weiterlesen in der Unterkategorie Vermessung und Erstellung eines Vermessungsnetzes


    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geodesie
    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Geod%C3%A4sie
Elke Adams
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 35
Grading comment
Vielen Dank!