KudoZ home » Dutch to German » Construction / Civil Engineering

vliesgevels

German translation: PR-Fassade / Pfosten-Riegel-Fassade


10:38 Oct 19, 2007
Dutch to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / Fußbodenverlegung
Dutch term or phrase: vliesgevels
Extra L-profielen dienen geplaatst te worden thv openingen (liften, vliesgevels, putten, vides, trapbordessen, …) en is te voorzien in de totaalprijs van de aanneming.
Annette Bredewold
Denmark
German translation:PR-Fassade / Pfosten-Riegel-Fassade
Explanation:
Ik denk dat het er erg op aan komt wat er *in dit geval* met vliesgevel wordt bedoeld. De andere antwoorden gaan uit van een gevel met gevelbekleding. M.i. wordt normaal met de term een (glas)vliesgevel bedoeld (althans gedeelten die zodanig zijn uitgevoerd en daarmee 'openingen' vormen in de rest van de gevelstructuur). Zie b.v. Schüco.

Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Fassadenwand
Wolfgang Jörissen
3PR-Fassade / Pfosten-Riegel-FassadeHarry Borsje
3Vohang-, Blend- oder Laufwand
ahartje
2Vorhangwand, Blendwand
Susanne Bittner


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Vorhangwand, Blendwand


Explanation:
ook gordijngevel. Kluwer-Bouwkunde NL-D-E. Groetjes, Susanne

Susanne Bittner
Native speaker of: German
PRO pts in category: 243

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Vohang-, Blend- oder Laufwand


Explanation:
Kluwer: Bouwkunde

ahartje
Portugal
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in PortuguesePortuguese
PRO pts in category: 75

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vliesgevel
PR-Fassade / Pfosten-Riegel-Fassade


Explanation:
Ik denk dat het er erg op aan komt wat er *in dit geval* met vliesgevel wordt bedoeld. De andere antwoorden gaan uit van een gevel met gevelbekleding. M.i. wordt normaal met de term een (glas)vliesgevel bedoeld (althans gedeelten die zodanig zijn uitgevoerd en daarmee 'openingen' vormen in de rest van de gevelstructuur). Zie b.v. Schüco.



Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 83

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Fassadenwand


Explanation:
... sagt "Fachwortschatz Handwerk, Bauwesen, Architektur". Ich nehme aber auch in der Regel Vorhangwand.

Wolfgang Jörissen
Belize
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 96