KudoZ home » Dutch to German » Food & Drink

huisflora

German translation: Hausflora


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:huisflora
German translation:Hausflora
Entered by: ahartje

08:57 Jul 18, 2005
Dutch to German translations [PRO]
Food & Drink
Dutch term or phrase: huisflora
In productieprocessen vindt selectie van bepaalde typen sporenvormende bacteriën plaats. Zo’n ***huisflora*** kan in de loop van de tijd steeds meer resistent tegen heersende proces- en/of reinigingscondities worden. Door het bepalen van de afdodingskinetiek bij een bepaalde verhittingstemperatuur en de inactivatiecurve van het gebruikte reinigingsmiddel, kan met behulp van voorspellende modellen vastgesteld worden bij welke condities de betreffende sporenvormer uit de lijn verwijderd wordt.

Kennt jemand den deutschen Begriff? Es geht um Sporen und Bakterien in einer Prozesslinie der Milchindustrie.

Vielen Dank im Voraus!!!
ElkeKoe
"Hausflora"
Explanation:
Durchaus gängiger Begriff, der die hauseigene Bakterienflora beschreibt.
Selected response from:

ahartje
Portugal
Grading comment
Vielen Dank, ahartje!
Danke auch an alle anderen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1"Hausflora"
ahartje
3 +1mikrobielle Besiedlung
Marinus Vesseur


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
mikrobielle Besiedlung


Explanation:
Wie bei der Mundflora, sind hier die lokal 'ansässig' gewordene Bakterienstämme gemeint, die durch die natürliche Selektion gegen den lokalen Umweltbedingungen resistent geworden sind.

Marinus Vesseur
Canada
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  My Wordblocks
1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
"Hausflora"


Explanation:
Durchaus gängiger Begriff, der die hauseigene Bakterienflora beschreibt.


    Reference: http://www.wzw.tum.de/micbio/abschlus.htm
ahartje
Portugal
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in PortuguesePortuguese
PRO pts in category: 12
Grading comment
Vielen Dank, ahartje!
Danke auch an alle anderen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marian Pyritz: Begriff bei vielen traditionellen Käseherstellungs- und Reifeverfahren
4 hrs
  -> Dankeschön