KudoZ home » Dutch to German » Furniture / Household Appliances

verloren kopspijkers

German translation: Senkkopfstift


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:verloren kopspijker
German translation:Senkkopfstift
Entered by: Klaus Lauble

22:05 Mar 10, 2004
Dutch to German translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Furniture / Household Appliances
Dutch term or phrase: verloren kopspijkers
Bau-/Bastelanleitung für Holzmöbel

Verder heeft u nodig:
Houtlijm, spaanplaatschroeven, verloren kopspijkers, ...

De spijkers verzinken en de gaten vullen met vloeibaar hout.
Klaus Lauble
Germany
Senkkopfstift
Explanation:
wird vielfach mit Elektronaglern verarbeitet
Selected response from:

Hans G. Liepert
Switzerland
Grading comment
Vielen Dank, Hans!
Das trifft den Nagel auf den Kopf (ach nein, er hat ja keinen ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Senkkopfstift
Hans G. Liepert
1Stift
Henk Peelen


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Stift


Explanation:
Ben er niet zeker van. Een Stift is een spijker zonder kop (dat wil zeggen, de kop heeft dezelfde diameter als de nagel) met, naar ik vermoed een klein holletje om de drevel in te plaatsen.

Internetreferentie:
Vernagel de 1e rij panelen in de houten ondervloer of in de houten latten. Het is het mooiste om de vloerdelen blind te vernagelen. U slaat de spijker schuin weg in de messing onder een hoek van 45 graden. Gebruik dunne spijkers met een verloren kop en drevel ze weg. Er mogen geen koppen buiten het messingprofiel blijven steken.



    Reference: http://www.jewe.nl/nl/klustips/naturtetips.html
Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Senkkopfstift


Explanation:
wird vielfach mit Elektronaglern verarbeitet

Hans G. Liepert
Switzerland
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12
Grading comment
Vielen Dank, Hans!
Das trifft den Nagel auf den Kopf (ach nein, er hat ja keinen ;-)