KudoZ home » Dutch to German » General / Conversation / Greetings / Letters

ulks uitsluitend ter beoordeling van

German translation: ...liegt im alleinigen Ermessen...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:zulks uitsluitend ter beoordeling van
German translation:...liegt im alleinigen Ermessen...
Entered by: Marian Pyritz

11:32 Aug 3, 2004
Dutch to German translations [PRO]
Law/Patents - General / Conversation / Greetings / Letters
Dutch term or phrase: ulks uitsluitend ter beoordeling van
Zo eine Phrase die oft in VErträgen vorkommt.
Judith Verschuren
...liegt im alleinigen Ermessen...
Explanation:
würde ich übersetzen (siehe auch Google)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 43 mins (2004-08-03 15:16:05 GMT)
--------------------------------------------------

voor \"im alleinigen Ermessen\" 654 google hits in deze context,
voor \"im ausschließlichen Ermessen\" 36 Google hits
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5dies liegt im alleinigen Ermessen vonManfred Wellmann
4 +1...liegt im alleinigen Ermessen...
Marian Pyritz
4im aussschließlichen Ermessen von
Hans G. Liepert


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
dies liegt im alleinigen Ermessen von


Explanation:
(is natuurlijk zulks...) dit is een vrij gebruikelijke uitdrukking in contracten, zie web references


    Reference: http://www.filemaker.de/legal/terms_maintenance.html
    Reference: http://www.freeoffice.de/system/info/agb.asp?sec=
Manfred Wellmann

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
im aussschließlichen Ermessen von


Explanation:
een vraag, die uitsluitend door een der partijen beoordeelt mag worden
zB Die Gewinnverteilung liegt im ausschließlichen Ermessen von X.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 30 mins (2004-08-03 14:02:45 GMT)
--------------------------------------------------

bij voorbeld:
store.apple.com/Catalog/de/Images/ipodwarranty.html

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 32 mins (2004-08-03 14:04:21 GMT)
--------------------------------------------------

www.brak.de/seiten/pdf/Stellungnahmen/JuMoG.pdf

Hans G. Liepert
Switzerland
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 24

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
...liegt im alleinigen Ermessen...


Explanation:
würde ich übersetzen (siehe auch Google)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 43 mins (2004-08-03 15:16:05 GMT)
--------------------------------------------------

voor \"im alleinigen Ermessen\" 654 google hits in deze context,
voor \"im ausschließlichen Ermessen\" 36 Google hits

Marian Pyritz
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ahartje
20 hrs